امکان پوشش بیمه‌ای ۱۰ میلیون نفر در صندوق بیمه اجتماعی را داریم

سجاد طاهری، معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در سال‌های فعالیت صندوق، بهره‌گیری از حکمرانی موفق آن را از چالش‌های حوزه بیمه‌های اجتماعی ایمن کرده است. ما به‌عنوان یک صندوق باز با حرکت در مسیر صحیح، امکان پوشش بیمه‌ای جامعه هدف ۱۰ میلیون نفری را دارا هستیم.

طاهری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: به هر میزان آمار بیمه‌شدگان فعال جدید بیشتری در کارنامه فعالیت صندوق داشته باشیم، به همان نسبت حفظ و ارتقاء ضریب پشتیبانی را در صندوق شاهد خواهیم بود

او ادامه داد: اولویت اصلی ما رشد متوازن پوشش بیمه‌ای در سراسر کشور است و در این ‌ارتباط پوشش مناطق محروم و کم‌برخوردار و آثار مثبت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این اقدام برای ما حائز اهمیت است. در صورت کارآمدی نظام بیمه‌های اجتماعی، کاهش هزینه‌های اداره کشور در آینده نیز محقق خواهد شد.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با ضریب پشتیبانی ۱۰

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در حال حاضر این صندوق با ضریب پشتیبانی ۱۰ به ‌عنوان یکی از صندوق‌های مطرح و موفق کشور شناخته می‌شود این وضعیت را باید محصول قابلیت باز صندوق، چابکی، جامعه هدف گسترده و حرکت صندوق در مسیر مدار برنامه دانست.

طاهری درباره ضریب پشتیبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و رویکردهای این صندوق برای حفط و بهبود شرایط هدف‌گذاری شده افزود: ما همواره در حال رصد نسبت پشتیبانی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم تا سطح کارگزاری‌های تحت پوشش صندوق هستیم.

او اضافه کرد: جوانی و سال‌های کم فعالیت یکی از ویژگی‌های این صندوق است و در واقع این نهاد بیمه‌ای با فعالیت ۱۷ ساله، تنها بیمه اجتماعی شکل‌گرفته پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

به گفته او، با آغاز به‌کار این صندوق استفاده از تجربیات دیگر صندوق‌های بیمه اجتماعی کشور در دستور کار قرار گرفت و این مهم و شرایط ناشی از آن زمینه شکل‌گیری و تدوین اصلاحات سنجه‌ای صندوق‌های بازنشستگی قرار گرفت.

طاهری افزود: البته در سال‌های گذشته با استناد به بند ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و مشمولیت بازنشستگی برای افراد باسابقه ۱۰ سال بیمه‌پردازی با ۷۰ سال سن، نسبت پشتیبانی این صندوق از ۳۰ به ۱۰ کاهش داشت. این قانون تعداد بالای بازنشستگی پیش از موعد را برای مشمولان این صندوق به همراه داشت.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اضافه کرد: موضوعات مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی تا آنجایی مهم واقع شد که مقام معظم رهبری فروردین‌ماه ۱۴۰۱ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را ابلاغ کردند. در این راستا تمام دستگاه‌ها و مسئولان باید در جهت پایداری مالی صندوق‌های بازنشستگی و استقرار و برقراری محاسبات بیمه‌ای در صندوق‌های بازنشستگی اقدام و برنامه‌ریزی کنند.

براساس داده‌های آماری موجود، در حال حاضر قریب به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار دارند.

کد خبر: 66719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =