۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند

«مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مهارت‌آموزان وارد چرخه اشتغال می‌شوند، بر راه‌اندازی قطب‌های آموزش مهارتی بر اساس آمایش سرزمینی تأکید کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عظیمی در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران اسلامشهر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر این سرزمین، گفت: اطلاعاتی که از آمایش سرزمین حاصل می‌شود، نقشه راهی برای ارائه آموزش‌های مهارتی است که بر اساس توانایی‌ها، قابلیت‌ها و فرصت‌ها صورت می‌گیرد.

وی مهمترین وعده و مطالبه دولت را اشتغال دانست و افزود: با توجه به وجود ۳۵ هزار واحد صنفی در اسلامشهر و اشتغال ۸۵ درصد از مهارت‌آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این منطقه، می‌توان بر اساس آمایش سرزمین، این منطقه را به یکی از قطب‌های آموزش‌های مهارتی تبدیل کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه امروز مهارت موضوع اصلی کشور است، بیان کرد: مهارت‌آموزی از دغدغه‌های اصلی جامعه است و مهارت‌آموزی برای تمامی اقشار به‌ویژه جوانان زمینه اشتغال و تولید را رونق می‌دهد و نباید از این فرصت طلایی برای مهارت‌آموزی غفلت کنیم و تمام توان خود را به عنوان خادم و سرباز انقلاب برای گسترش مهارت‌آموزی در کشور به‌کار ببریم، زیرا بدون پشتوانه مهارتی زمینه پیشرفت و رشد برای جامعه فراهم نمی‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تبیین وضعیت تخصیص بودجه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تهران و ناچیز بودن مبلغ تخصیص یافته به استان گفت: مدیران با هماهنگی نمایندگان مجلس و استاندار تهران، همه توان خود را برای افزایش بودجه‌های این ردیف و اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری به‌کار گیرند.

عزم تحول‌گرایانه رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نشست بررسی شرایط و وضعیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اسلامشهر، بیان کرد: با توجه به سابقه درخشان «عظیمی»، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نگاه تحول گرایانه و جهادی وی، امید داریم شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای رونق آموزش‌های مهارتی به‌ویژه در این شهرستان در راستای اشتغال جوانان و افزایش تولید باشیم.

شریفیان با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و صنفی اسلامشهر، آمادگی خود را جهت تبدیل این منطقه به پایلوت فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی اعلام کرد.

سرمایه انسانی ماهر زیربنای توسعه اقتصادی منطقه

«حبیبی» فرماندار اسلامشهر در این نشست با اشاره به شهرت این شهرستان به عنوان جهادگران تولید، گفت: سرمایه انسانی ماهر که خروجی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند، زیربنای توسعه اقتصادی منطقه است.

وی افزود: کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای در دوران تحریم‌ها به این رزم اقتصادی با تربیت نیروی کارآمد و ماهر کمک شایانی می‌کنند و با انگیزه بالای کارکنان خدوم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مسائل احصاء شده منطقه مرتفع می‌شود.

بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چهاردانگه، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره ۱۴ و ۱۵ اسلامشهر و نشست بررسی شرایط و وضعیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با فرماندار اسلامشهر و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از اقدامات مطرح این سفر یک روزه به اسلامشهر است.

کد خبر: 66778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =