پوشش بیمه ‌تامین‌اجتماعی لیزر در سال 1402 چقدر است؟

لیزر درمانی تکنولوژی مدرنی است که در جهت درمان اختلالات، مشکلات و دردهای بخش‌های مختلف بدن‌ به کار می‌رود. امروزه استفاده از این تکنولوژی به دلیل کاربرد راحت و هزینه پایین آن نسبت به عمل‌های جراحی در درمان بسیاری از مشکلات جسمی بیماران متداول شده است. اما پرسشی  که برای بسیاری از مخاطبان مطرح می‌شود این است که آیا تامین هزینه لیزردرمانی با بیمه تامین‌اجتماعی امکان پذیر است؟

ناهنجاری و بیماری های که تحت پوشش تامین اجتماعی تعلق میگیرند

برای پاسخ به این سوال، ابتدا مواردی که با لیزر قابل درمان است را بررسی می‌کنیم و در ادامه به بررسی چند مورد از هزینه‌های درمانی لیزر با بیمه تامین‌اجتماعی می‌پردازیم:

از جراحی با لیزر می‌توان به کوچک کردن یا از بین بردن تومورها، پولیپ‌ها یا بافت‌های رشد یافته در معرض سرطانی شدن، از بین بردن سنگ کلیه، بهبود قدرت بینایی، درمان ریزش مو ناشی از آلوپسی، درمان کیست مویی، درمان درد از جمله کمر دردهای عصبی و ... اشاره کرد که در این میان، پرداخت بخشی ازهزینه لیزر برخی از این بیماری‌ها با بیمه تامین‌اجتماعی امکان‌پذیر است.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تأمین‌اجتماعی

عمل لیزیک و لازک چشم نیز جزو جراحی‌هایی است که با استفاده از لیزر انجام می‌شود. هزینه این اعمال جراحی حتی در مراکزی که طرف قرارداد بیمه تامین‌اجتماعی هستند با توجه به تعهدات این بیمه، تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. همچنین آزمایشات قبل از جراحی و داروهایی که به منظور مراقبت بعد از انجام این عمل تجویز می‌شوند نیز اکثرا آزاد هستند و تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار نمی‌گیرند.

هزینه لیزر هموروئید با بیمه تأمین اجتماعی در سال 1402

بیمه تامین‌اجتماعی هزینه عمل‌های سرپایی که کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشند را تقبل نمی کند. به همین دلیل پرداخت هزینه لیزرهموروئید با بیمه تامین‌اجتماعی ممکن نیست. اما برخی از بیمه‌های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کنند که در این باره باید با دفتر بیمه خود مشورت کنید.

هزینه لیزر سنگ کلیه با بیمه تامین اجتماعی

جراحی سنگ کلیه با لیزر یک روش کم تهاجم است که امروزه برای درمان سنگ‌هایی با حداکثر قطر 2 سانتیمتر انجام می‌شود. این جراحی کم تهاجمی نیازی به هیچ برشی روی بدن ندارد. هزینه سنگ‌شکنی با توجه به نوع بیمه بیمار می‌تواند متفاوت باشد. در واقع، هزینه لیزر سنگ کلیه تا حد زیادی به نوع بیمه و درصد پوشش ارائه شده بستگی دارد. هزینه لیزرسنگ کلیه با بیمه تامین‌اجتماعی حدود 50 درصد کاهش خواهد داشت. البته بستگی دارد که نوع بیمارستان و …. چه باشد.

هزینه لیزر پوست و مو با بیمه تامین اجتماعی در سال 1402

بسیاری از بیماری‌های پوست ومو با استفاده از لیزر تا حدودی قابل درمان هستند.اما سوالی که پیش می‌آید این است که به صورت کلی آیا لیزر پوست و مو شامل بیمه درمانی تامین اجتماعی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بیمه تامین اجتماعی تنها درمان‌هایی از پوست و مو را پوشش می دهد که جنبه ترمیمی داشته باشند؛ یعنی انجام چنین درمانی به خاطر سلامت و در خطر بودن جان بیمار و مشکلات آن انجام می‌شود.

هزینه لیزر کیست مویی با بیمه تامین اجتماعی

یکی دیگر از کاربردهای لیزر در درمان انواع بیماری‌های نشیمنگاهی از جمله کیست مویی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. هزینه درمان این مشکل با لیزر اصولا از قیمت جراحی به صرفه تر است.

خوشبختانه بسیاری از بیمه‌های درمانی از جمله تامین‌اجتماعی هزینه درمان کیست مویی را تقبل می کنند. این در صورتی است که بیمار مجبور باشد در بیمارستان بماند. اما در صورتی که فرد تصمیم به درمان با لیزر داشته باشد، تنها برخی از بیمه‌های تکمیلی آن را پوشش می‌دهند.

پوشش بیمه ‌تامین‌اجتماعی لیزر در سال 1402 چقدر است؟

هزینه لیزر خال با بیمه تامین اجتماعی در سال 1402

برداشتن خال یکی از عمل‌های زیبایی سرپایی است که در شرایط خاص ممکن است تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد و در عین حال، برداشتن خال معمولی با هدف زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

جراحی برداشتن خال اگر از نظر پزشکی به عنوان بخشی از غربالگری سرطان پوست ضروری تشخیص داده شود، احتمالاً تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت. اما تعرفه برداشتن خال بستگی به عواملی از جمله نوع خال، اندازه و محل آن و هزینه‌های پاتولوژی آن دارد.

کد خبر: 66828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =