چگونگی پرداخت الکترونیک حق بیمه توسط بیمه‌شدگان و کارفرمایان

سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر در راستای توسعه تعامل با شرکای اجتماعی و جهت گسترش خدمات غیرحضوری، امکان بهره‌مندی از بسیاری خدمات و دسترسی به بخش عمده‌ای از سرویس‌های این سازمان مانند دریافت فیش و پرداخت حق بیمه و ارسال لیست را برای بیمه‌شدگان و کارفرمایان فراهم کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، در حال حاضر شرکای اجتماعی تأمین اجتماعی در قالب کارفرمایان، بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران با استفاده از درگاه‌های ارتباطی و خدماتی هوشمند این سازمان و از طریق «سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی»، «برنامه کاربردی یا اپلیکیشن تأمین من» و «کدهای دستوری» به سرویس‌های متنوع دسترسی دارند.

خدمات مربوط به دریافت فیش واریزی سهم حق بیمه بیمه‌شدگان صاحبان حرَف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان خاص و افراد مشمول بیمه فراگیر خانواده ایرانی در قالب گروه‌های مختلف اجتماعی و همچنین ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان نیز از طریق سرویس‌های غیرحضوری تأمین اجتماعی در دسترس بیمه‌پردازان قرار دارد.

بر این اساس سازمان تأمین اجتماعی امکان دسترسی به فیش واریزی سهم حق بیمه را از طریق«سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی»، «برنامه کاربردی یا اپلیکیشن تأمین من» و «کد دستوری # 713*724*» برای بیمه‌شدگان مهیا کرده است.

سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی

سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir به عنوان یکی از اصلی‌ترین امکانات ارتباطی الکترونیک‌محور این سازمان در دسترس جمعیت حدود 47 میلیون نفری بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش قرار دارد.

جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی با ورود به این سامانه از طریق رایانه و تلفن همراه و ثبت‌نام با ورود کد ملی، شماره تلفن به نام فرد متقاضی بیمه شده و اطلاعات هویتی لازم، امکان دسترسی و دریافت سرویس‌های غیرحضوری این سازمان بیمه‌گر دارند.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اصلی، بیش از چهار میلیون و 300 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر و پوشش بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال، گسترش خدمات غیرحضوری را با هدف ارتقای رضایتمندی جامعه ذینفعان، ارائه به‌موقع و تسهیل دسترسی شرکای اجتماعی به خدمات هدفگذاری کرده است.

تأمین اجتماعی همچنین برای تسهیل واریز سهم حق بیمه بیمه‌شدگان اصلی و در راستای هموارسازی تأمین منابع از طریق دریافت حق بیمه اشخاص و کارفرمایی، مقدمات انجام این کار را از مسیر سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی فراهم کرده است.

چگونگی پرداخت الکترونیک حق بیمه توسط بیمه‌شدگان و کارفرمایان

قانون و محاسبات سهم حق بیمه تأمین اجتماعی

مطابق ماده 2 قانون تأمین اجتماعی، «حق بیمه عبارت از وجوهی است که بر اساس این قانون و برای استفاده از مزایای آن به سازمان پرداخت می‌گردد.

در این حوزه با توجه به پایه حقوق افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی، مبلغ حق بیمه پرداختی به این سازمان برای افراد به صورت متغیر محاسبه می‌شود؛ اما به طور کلی با استناد به سهم معادل 30 درصدی حق بیمه از پایه حقوق بیمه‌شدگان اصلی، 23 درصد آن توسط کارفرما و هفت درصد این میزان از حقوق کارگر پرداخت می‌شود.

کارفرمایان و صاحبان کارگاه‌ها و کسب و کارهای تحت پوشش تأمین اجتماعی، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد برای پرداخت حق بیمه ماه قبل نیروی کار تحت پوشش کارگاه فرصت دارند و در صورت عدم پرداخت آن بدون دلیل موجه، جریمه برای کارفرما محاسبه می‌شود. به این واسطه دسترسی به پرداخت بدون مراجعه حضوری و با استفاده از مسیرهای هوشمند ارائه خدمات تأمین اجتماعی، برخی موانع پرداخت حق بیمه را برطرف کرده است.

کد دستوری دریافت فیش پرداخت حق بیمه

همچنین جامعه تحت پوشش و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی برای دریافت فیش واریز سهم حق بیمه این سازمان امکان استفاده از کد دستوری # 713*724* را بر روی تلفن‌های همراه دارند.

پس از شماره‌گیری کد مذکور، ورود به منوی پرداخت قبض سازمانی تأمین اجتماعی و ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم، امکان پرداخت فیش سهم حق بیمه برای افراد مهیا می‌شود.

تأمین من؛ روشی برای پرداخت حق بیمه

برنامه کاربردی یا اپلیکیشن «تأمین من» به عنوان بستر استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیک تأمین‌اجتماعی بر روی گوشی‌های همراه هوشمند، از سایت این سازمان به نشانی hamrah.tamin.ir و فروشگاه‌های مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل

چگونگی پرداخت الکترونیک حق بیمه توسط بیمه‌شدگان و کارفرمایان

دریافت است. برای استفاده از این برنامه کاربردی بر روی تلفن همراه، کاربران و ذی‌نفعان تأمین‌اجتماعی باید در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ثبت‌نام کنند؛ این برنامه به صورت کاملاً رایگان در اختیار بیمه‌شدگان و جامعه تحت پوشش است.

کد خبر: 66830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =