اولویت‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری برای رتبه‌بندی معلمان

بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش ۶۲ درصد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را تشکیل می‌دهند. همین مسئله باعث شده که این نهاد بیمه‌گر برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان جامعه بزرگ تحت پوشش خود برنامه‌ها و اولویت‌هایی داشته باشد.

به گزارش آتیه آنلاین، یک میلیون و ۲۲ هزار و ۳۷۶ نفر از جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری شامل حقوق‌بگیران وزارت آموزش و پرورش با تعداد ۴۴۶ هزار و ۴۲ نفر زن و ۵۷۶ هزار و ۳۳۴ نفر مرد به شمار می‌روند که حدود ۶۲.۲ درصد کل حقوق‌بگیران در این وزارتخانه از خدمات این صندوق بیمه‌ای برخوردار هستند.

از آنجا که بیشترین افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را جامعه فرهنگیان و معلمان تشکیل می‌دهند، این صندوق بخش اعظمی از خدمات خود را برای ارائه خدمت به این گروه از جامعه حقوق‌بگیر در قالب برنامه‌های عملیاتی اجرایی و سیاست‌گذاری کرده است.

۹۵ درصد احکام بازنشستگی مهرماه مربوط به آموزش و پرورش

براساس آمارهای جدید از فعالیت‌ها و اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در بازه زمانی مهرماه تا نهم آبان ماه سال ۱۴۰۲ حکم برقراری حقوق بازنشستگان ۴۳ هزار و ۳۳۴ نفر از بازنشستگان تحت پوشش این صندوق صادر شده که این آمارها هم نشان از افزایش شمار بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش را دارد.

در همین راستا ۹۵ درصد احکام برقراری حقوق مهرماه امسال، مربوط به دستگاه آموزش و پرورش بود که طی یک ماه اخیر در استان تهران نیز پنج هزار و ۳۳۵ مورد برقراری حقوق بازنشستگی به سرانجام رسید.

اجرای رتبه‌بندی و پرداخت معوقات برای معلمان بازنشسته

رتبه‌بندی معلمان بازنشسته آموزش و پرورش به عنوان یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی حقوق‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است که در همین راستا احکام آنها در روز ۲۸ آذر سال ۱۴۰۲ توسط این صندوق و با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه عملیاتی و صادر شد.

صندوق بازنشستگی کشوری در همین زمینه نسبت به صدور احکام رتبه‌بندی برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان این طرح از میان معلمان بازنشسته اقدام کرده که طبق قانون رسته آموزش و فرهنگی مشمول این طرح هستند.

بازنشستگان آموزش و پرورش سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۱۰ هزار نفر و مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان ۶۲ هزار نفر و تعداد معلمان بازنشسته مشمول پرداختی رتبه‌بندی ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر به حساب می‌آیند.

رتبه‌بندی برای تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان بازنشسته به دلیل احتساب آن در احکام بازنشستگی که همزمان با افزایش‌های ناشی از قانون متناسب‌سازی حقوق بوده، محاسبه و در حقوق این افراد در سال‌های بازنشستگی اعمال شده است. همچنین به طور میانگین ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان پس از واریز حقوق آذر ۱۴۰۲ به حساب مشمولان واریز شد.

قرار است میانگین اعلامی تا پایان سال به صورت ماهانه و به شرط تأمین اعتبار لازم تا تسویه کل مبلغ مطالبه رتبه‌بندی به حساب مشمولان واریز می‌شود. طبق اعلام این صندوق ۳۷ میلییون و ۲۰۰ هزار تومان میانگین عدد محاسبه شده مربوط به مطالبات معلمان بازنشسته مشمول رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

طبق داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان میانگین عدد محاسبه شده مربوط به معوقات سه ماه مهر، آبان و آذر ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

اولویت‌های اجرایی صندوق بازنشستگی کشوری برای رتبه‌بندی معلمان

صدور حکم اصلاحی برای ۱۱۴ هزار نفر از مشمولان

مهدی مسکنی،‌ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز به موضوع صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر اشاره کرد و گفت: براساس قانون باید این موضوع اجرا می‌شد اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ احکام شاغلان و مشمولان رتبه‌بندی را صادر کرده بود، این مهم تاکنون به طول انجامید.

مسکنی ادامه داد: برای اجرای رتبه‌بندی و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، از مجموع حدود ۱۲۰ هزار نفر بازنشسته در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح می‌شوند. این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناشی را از معوقه متناسب‌سازی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات افراد مشمول با تأمین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت. در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرایب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای مشمولان صادر شد.

صندوق بازنشستگی کشوری اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته و حقوق‌بگیر تحت پوشش دارد که ۸۱ درصد این افراد را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

کد خبر: 66934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =