معرفی نفرات برتر بخش درون‌دستگاهی مسابقات قرآن تأمین‌اجتماعی

با تجلیل از نفرات برتر، مرحله درون‌دستگاهی بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی ویژه برادران در آبادان خاتمه یافت و نفرات برتر این مرحله که در بخش بین دستگاهی این مسابقات شرکت خواهند کرد، معرفی شدند.

به‌ گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مراسم اختتامیه مرحله درون‌دستگاهی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی یکشنبه 10 دیماه با حضور امام جمعه موقت اهواز، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیر امور اجرایی نهادهای قرآنی دفتر مقام معظم رهبری، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیران بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی استان و جمعی از مسئولان محلی در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند در شهرستان آبادان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی امام‌جمعه موقت اهواز با تقدیر از اهتمام سازمان تأمین‌اجتماعی به گسترش فرهنگ قرآنی در این سازمان گفت: این جلسات و مسابقات قرآن برای آبادان و خوزستان مایه برکت است و مطمئناً شهدای عزیز ما حاضر و ناظر بر این جلسات هستند. طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) مؤثرترین افراد در جامعه مأنوسان با قرانند؛ کسانی‌که قرآن را بیشتر می‌فهمند و بیشتر درک می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در دنیای ظلمانی امروز به افرادی نیاز داریم که از نور قرآن بهره برده باشند، افزود: عظمت و عزت کنونی نظام جمهوری اسلامی، نتیجه تمسک و توسل به آیات نورانی قرآن کریم است.

حضور پرشور کارکنان تأمین اجتماعی در مسابقات قرآن کریم

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با اشاره به ایام شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس گفت: با توجه به برگزاری مسابقات در مشهد الشهدا؛ یاد و خاطره تمامی شهدای جنگ تحمیلی، انقلاب و جبهه مقاومت و نبرد غزه را گرامی می‌داریم.

وی حضور کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را پرشور دانست و افزود: نمونه فعالیت‌های فرهنگی که با شور و اشتیاق همکاران ما اجرا می‌شود راهپیمایی اربعین است که همکاران ما هم خود و خانواده‌شان در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و هم به زائران و شرکت‌کنندگان این مراسم خدمت‌رسانی می‌کنند.

اسفندیاری افزود: مسائل فرهنگی و اجتماعی مثل حجاب و عفاف باید براساس آموزه‌های و مفاهیم قرآنی تبیین شده و در جامعه و دستگاه‌های مختلف گسترش و توسعه پیدا کنند. مفاهیم قرآنی باید در همه جا ازجمله در محیط کار تأثیرگذار باشد.

25 سال برگزاری مسابقات قرآن کریم تأمین اجتماعی

مدیر امور اجرایی نهادهای قرآنی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم ضمن تشکر از مجموعه تأمین‌اجتماعی، به 25 سال استمرار برگزاری مسابقات قرآن در این سازمان اشاره کرد و گفت: طبق تعالیم و آموزه‌های دینی، کار خوب و خیر وقتی ارزش پیدا می‌کند که تداوم داشته باشد. 25 سال استمرار این مسابقات، نشان‌دهنده کار خوبی است که در تأمین‌اجتماعی در حال انجام است.

بابایی افزود: سال گذشته در مسابقات قران سازمان تأمین‌اجتماعی که در هرمزگان برگزار شد، پیشنهادهایی ارائه شد که بحمدالله عمده آن اجرایی شده یا در حال اجراست. راه‌اندازی رشته قرائت تقلیدی، یکی از این پیشنهادات بود که مخصوصاً در این دوره از مسابقات در رده نوجوانان به زیبایی و شور و نشاط زیادی برگزار شد. مورد دیگر حفظ تک جزء بود که می‌تواند پایه‌ای برای حفظ کل قرآن‌کریم باشد. حضور خانواده محترم کارکنان سازمان نیز اقدام مبارکی بود که باید استمرار یابد.

وی همچنین گفت: استعدادهای بسیار درخشانی در این دوره از مسابقات حضور یافتند که برای پرورده و بالنده شدن، نیاز به آموزش مستمر و پیوسته در طول سال دارند و امیدواریم با ایجاد مجموعه دارالقرآن در مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان متولی اصلی این مسابقات، در جهت گسترش و نظام‌مند کردن هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در سازمان تأمین‌اجتماعی گام برداشته شود.

حضور خانواده‌های قرآنی در مسابقات

«محسن تقیانی» مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در اختتامیه بخش درون‌دستگاهی مسابقات قرآن کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این دوره از مسابقات از نظر کیفیت شرکت‌کنندگان بسیار بالا و سطح داوری هم بسیار مثبت و عالی بود. ما چهره‌هایی را در این مسابقات دیدیم که نوید آینده‌ای روشن را می‌دهند و خانواده‌هایی را دیدیم که کاملا قرآنی بودند.

وی افزود: انس با قرآن مقدمه فهم قرآن و فهم قرآن، مقدمه عمل به قرآن است و ما تا می‌توانیم باید رفتارمان قرآنی باشد.

عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان خوزستان نیز در این مراسم گفت: این دوره از مسابقات قرآن کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در منطقه‌ای برگزار شد که وجب به وجب آن آغشته به خون شهدای این سرزمین است.

وی افزود: شرط همیشه با قرآن بودن، استمرار در تلاوت و توجه و فهم آیات قرآن است. ما باید همنشین با قرآن باشیم چراکه عمل به قرآن و درس گرفتن از عبرت‌های قرآن تنها راه سعادت است.

در این مراسم همچنین یک بانوی فلسطینی مقیم ایران در سخنانی از همراهی و ابراز همدردی مردم مسلمان ایران با مردم مظلوم فلسطین و غزه تشکر کرد.

کد خبر: 66976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =