بیمه رایگان بیش از دو میلیون نفر از مادران روستایی و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اعلام اینکه دو میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۳۵ مادر دارای سه فرزند و بیشتر، مشمول بیمه رایگان دولت خواهند شد،گفت: طبق آخرین اطلاعات، حدود یک هزار میلیارد تومان (همت) برای اجرای این قانون در سال‌جاری در نظر گرفته شده است که به محض ابلاغ رسمی به صندوق بیمه روستاییان و عشایر،می‌توانیم حدود ۵۰۰ هزار نفر را به صورت رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای درآوریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، بیت‌الله برقراری درخصوص زمان اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: این قانون با عنایت مقام معظم رهبری، دولت مردمی و مصوبه مجلس انقلابی به تصویب رسید. قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ابعاد مختلفی دارد و به حوزه‌های مختلف مربوط است. اجرای ماده ۲۱ این قانون بر عهده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.
وی با اشاره به اینکه هدف این صندوق اجرای قانون است، عنوان کرد: در ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده آمده است، مادران دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش این صندوق بیمه‌ای درآیند. در همین ماده برای حمایت از فرزندآوری زوجین آمده است، مادرانی که سه فرزند یا بیشتر دارند و در حین بیمه پردازی فرزند دیگری به دنیا آورند به ازای هر فرزند دوسال به سنوات بیمه پردازی آنها افزوده خواهد شد.
برقراری، با اشاره به ابلاغ قانون صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در این مدت تمام تلاشمان بر عملیاتی شدن این ماده قانونی بود به همین منظور آیین‌نامه اجرایی آن را با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشتیم و پیش نویس آیین‌نامه در هیأت دولت بررسی و تأیید شد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص بار مالی اجرای این ماده قانونی گفت: طبق آخرین آماری که ثبت احوال برای ما ارسال کرده است، دو میلیون و ۲۵۶ هزار و ۱۳۵ مادر دارای سه فرزند و بیشتر که درمناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند، مشمول بیمه رایگان دولت خواهند شد و هرچه بودجه بیشتری برای این قانون در نظر بگیرند می‌توانیم تعداد بیشتری از این مادران را تحت پوشش قرار دهیم.
وی افزود: این بیمه اختیاری است و باید با اطلاع‌رسانی بسترهای لازم برای جذب مادران فراهم شود. به همین دلیل جلسات متعددی با ستاد ملی جمعیت برگزار کردیم تا بتوانیم هرچه زودتر بودجه آن را تأمین کنیم.
به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بزرگ‌ترین قدم اجتماعی برای حمایت از مادران و تشویق به فرزندآوری است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل این قانون و تحت پوشش قرار گرفتن همه مشمولان نیاز به ۳/۵همت داریم، عنوان کرد: در گذشته برای تحت پوشش قرار دادن مادران سقف سنی در نظر گرفته بودیم که مشمولان در آن زمان چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌شدند که با نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور این سقف سنی برداشته شد و به آمار فعلی رسیدم با فرض اینکه بخواهیم همه دو میلیون و ۲۵۶ هزارو ۱۳۵ مادر دارای سه فرزند و بیشتر را تحت پوشش درآوریم بودجه‌ای حدود سه و نیم همت نیاز داریم؛ ناگفته نماند افراد مشمول این قانون در سطح یک صندوق بیمه خواهند شد.

برقراری با اشاره به اقدامات خوبی که در دولت سیزدهم در راستای افزایش جمعیت بیمه پرداز صورت گرفته است، اظهار داشت: از زمان استقرار دولت مردمی جذب بانوان دراین صندوق سرعت بیشتری گرفت به صورتی که اکنون ۴۱ درصد جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی عنوان کرد: این قانون می‌تواند آینده روشنی را برای مادران فراهم سازد چرا که در سنین بازنشستگی دیگر چشمشان به دست دیگری نیست و با مستمری که از صندوق دریافت می‌کنند می‌توانند زندگی بهتری را داشته باشند. بازنشستگی و دریافت مستمری برای همه افراد امری ضروری است چرا که پوشش بیمه‌ای می‌تواند آینده را تضمین کند.

کد خبر: 67036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =