درمانگاه شماره ۳ کرمان؛ شلوغ‌ترین مرکز درمان سرپایی استان

رئیس درمانگاه شماره ۳ کرمان این مرکز درمانی را یکی از شلوغ‌ترین درمانگاه‌های سرپایی سطح استان برشمرد و با توجه به مراجعه بیماران از سراسر استان و حتی استان‌های همجوار، تعداد مراجعه سالانه به درمانگاه را ۱۲۴ هزار بیمار بیان کرد.  

دکتر محسن نقی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در مساحتی به وسعت ۶۰۰۰ متر در دو شیفت صبح و عصر فعال است، افزود: این درمانگاه از واحدهای مطب پزشکان عمومی، متخصصان، دندانپزشکی، مامایی، تزریقات، مالی، اداری و فناوری اطلاعات تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مرکز بیماران می‌توانند از ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان اطفال، زنان، داخلی، گوش‌وحلق‌وبینی، دندانپزشک و ماما بهره‌مند شوند.

رئیس درمانگاه شماره ۳ کرمان، میزان مراجعه بیماران به این مرکز را بسیار چشمگیر بیان کرد و گفت: ماهانه حدود ۱۰ هزار نفر در این درمانگاه پذیرش می‌شوند که این میزان سالانه حدود ۱۲۴ هزار بیمار را دربر می‌گیرد.

نقی‌زاده، اعلام کرد: براساس آمار، این مرکز یکی از شلوغ‌ترین درمانگاه‌های سطح استان را تشکیل می‌دهد؛ به‌نحوی که علاوه بر بیماران منطقه، بسیاری از ساکنان سایر شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار مانند زاهدان خدمات خود را از این درمانگاه دریافت می‌کنند.

او با اشاره به وضعیت دسترسی بیماران به داروهای تجویزی پزشکان، افزود: داروهای موردنیاز براساس فارماکوپه دارویی سازمان تأمین‌اجتماعی فراهم می‌شود و با تجویز پزشکان به‌صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

رئیس درمانگاه شماره ۳ کرمان با بیان اینکه در این مرکز ۳۳ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۲۴ نفر از نیروها را کادر درمان تشکیل می‌دهد که از این میان ۱۵ نفر پزشک عمومی و متخصص به‌صورت استخدامی و ۴ متخصص زنان و یک متخصص گوش‌وحلق‌وبینی به‌صورت قراردادی با مجموعه همکاری دارند.

نقی‌زاده، ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل این مرکز را کمبود فضای فیزیکی درمانگاه تشکیل می‌دهد. همچنین نیازمند جذب یک متخصص داخلی، تکنسین دارویی و منشی هستیم.

وی ارتقای کیفیت خدمات به منظور افزایش رضایت مراجعه کننده‌ها و تکریم ارباب‌رجوع را به عنوان مهمترین اهداف راهبردی درمانگاه بیان کرد که در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

کد خبر: 67054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =