تحقق بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم خدمتی دیگر را در راستای تحقق بیمه تکمیلی افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر دریافت می‌کنند تا از این طریق به خدماتی گسترده و مطلوب‌تر در حوزه درمانی با اجرای این نوع بیمه دست یابند.

به گزارش آتیه آنلاین، اکنون ۱۸۴ هزار مستمری‌بگیر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بهره‌مند هستند که با اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان همه این افراد می‌توانند خدمات درمانی بیشتری در قالب این بیمه در حوزه درمان داشته باشند تا بخش دیگری از نیازهای درمانی آنها پاسخ داده شود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای ارائه بهتر خدمات به بازنشستگان تحت پوشش در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی هدفمندی داشته که اجرای بیمه تکمیلی اما به صورت اختیاری یکی از این برنامه‌های راهبردی در این صندوق به حساب می‌آید.

بیمه تکمیلی برای همه مستمری‌بگیران تحت پوشش

تحقق بیمه تکمیلی به عنوان یکی از نیازهای اساسی بازنشستگان به شمار می‌رود که در همین راستا بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این باره گفت: بیمه تکمیلی برای همه مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش خواهد بود اما این نوع بیمه جنبه اختیاری دارد.

برقراری بیان کرد: در صورت استقبال بازنشستگان امکان دریافت خدمات از بیمه تکمیلی برای این گروه از افراد تحت پوشش وجود دارد، بنابراین استقبال این گروه‌ها از افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر برای ارائه بهتر خدمات درمانی است. از آنجا که پایه درمان در قالب بیمه سلامت است با استقبال مستمری‌بگیران و بازنشستگان از بیمه تکمیلی، همه این افراد از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند خواهند شد.

او ادامه داد: یکی از اولویت‌های صندوق بیمه اجتماعی اجرای بیمه تکمیلی در سه استان بوده که قرار است بر این مبنا ۱۸۴ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. این اقدام نشان‌دهنده گام‌های بلند این صندوق در ۲.۵ سال فعالیت دولت سیزدهم است. البته این صندوق ۲ هدف برای ارائه خدمات باکیفیت و حرکت به سمت کفایت مستمری در برنامه‌های خود دارد که برای این دو مقوله علمی برنامه راهبردی نوشته شده تا با این خدمات پایداری صندوق هم حفظ شود.

مستمری‌بگیران بهره‌مند از خدمات همه‌جانبه

افزایش بیش از ۶۰ درصدی سطوح درآمدی کشاورزان زیر پوشش بیمه‌اجتماعی روستاییان و عشایر و رشد دریافتی مستمری‌بگیران و حداقل‌بگیران به عنوان اقدامات موثر این صندوق برای بازنشستگان تحت پوشش به شمار می‌رود که البته این برنامه‌های هدفمند همچنان ادامه دارد.

اختصاص ۲۲ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران بیمه ‌اجتماعی روستاییان و عشایر در سال گذشته یکی دیگر از خدمات همه‌جانبه صندوق به این افراد بوده است تا از این طریق حمایت‌های صندوق به این افراد اجرایی شود.

با توجه به اینه ارائه خدمات درمانی مطلوب یکی از خواسته‌ها و مطالبات به‌حق بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان است به همین منظور اجرای بیمه تکمیلی برای این جامعه هدف علاوه بر دریافت خدمات درمانی مطلوب‌تر، به طور یقین رضایتمندی این گروه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

تحقق خدمات درمانی به بازنشستگان در ۲ سال اخیر

سجاد طاهری، معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: اکنون حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند. بخشی از این افراد در قالب روستاییانی هستند که براساس قانون باید تحت پوشش باشند.

او ادامه داد: کشاورزان غیرساکن در روستاها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون‌شهری به عنوان بخشی از جامعه تحت پوشش این صندوق شناخته می‌شوند.

به گفته طاهری، در مجموع حدود ۱۸۴ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش، از مزایای ارائه‌شده صندوق بهره‌مند هستند که سال ‌جاری بر اساس مصوبات هیأت وزیران حقوق این افراد، افزایش ۲۰ درصدی داشت. این در حالی است که سال گذشته به‌ صورت متوسط شاهد رشد ۴۳ درصدی حقوق مستمری‌بگیران صندوق و افزایش ۱۹۰ درصدی برای حقوق پرداختی به حداقل‌بگیران صندوق بودیم.

او ادامه داد: تحقق بهره‌مندی جامعه تحت پوشش؛ به‌ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران از خدمات حوزه درمان در دو سال اخیر مورد توجه تصمیم‌سازان صندوق قرار گرفت.

معاون بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: ابتدا قرار بر فعالیت صرف صندوق در حوزه بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان و ارائه خدمات حوزه درمان توسط سازمان بیمه سلامت بود.

او بیان کرد: در این حوزه موضوع درمان به ‌عنوان یکی از دغدغه‌های بیمه‌شدگان در ۱۷ سال گذشته با کمترین پرداختی از سوی مستمری‌بگیران و بالاترین سطح خدمات با اجرای بیمه تکمیلی درمان در استان‌های اصفهان، همدان و آذربایجان‌ شرقی حل شد.

طاهری ادامه داد: پیش از پایان سال‌ جاری نیز با اجرای مرحله دوم طرح بیمه تکمیلی، این مهم در تمام استان‌ها با پوشش تمام مستمری‌بگیران اجرا خواهد شد. همچنین مرحله سوم آن برای تمامی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عملیاتی می‌شود. این مجموعه اقدامات تا حدودی امکان جبران بخشی از هزینه‌های درمانی جامعه تحت پوشش این صندوق را فراهم می‌کند.

کد خبر: 67280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =