پرداخت۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به طرح‌های حوزه مشاغل خانگی در سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فریبا آیت‌اللهی با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راه‌های درآمد و تامین معیشت خانوارها است، افزود: تاکنون یک‌هزار و ۳۵۳ نفر به میزان یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد یک‌هزار و ۵۵ نفر تسهیلات دریافت کردند و به بقیه هم تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی را یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این میزان تسهیلات براساس شاخص جمعیت، نرخ بیکاری، تعداد مجوزهای صادر شده و رشته‌های شغلی با توجه به رویکرد مناطق کم‌برخودار در بین ۱۲ شهرستان استان توزیع شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه تسهیلات یاد شده به دو صورت مستقل و پشتیبان به متقاضیان پرداخت می‌شود افزود: در مشاغل خانگی به صورت مستقل، فرد به صورت خوداشتغالی از دریافت تسهیلات بهره‌مند می شود و در مشاغل خانگی بخش پشتیبان، فرد به عنوان راهبر بر اساس طرح و به ازای تعداد نیروی انسانی که اشتغال‌زایی کرده است، تسهیلات دریافت می کند.

وی سقف تسهیلات پرداختی برای متقاضی پشتیبان تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با سود چهار درصد و باز پرداخت هفت ساله بیان کرد و گفت: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض‌الحسنه و با عاملیت هشت بانک به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آیت‌اللهی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸ هم مجموعا تاکنون ۷۲ طرح به مبلغ ۵۶۶ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند افزود: اداره کل تعاون ، رفاه و امور اجتماعی استان تنها دستگاهی است که علاوه بر حمایت طرح های خرد مشاغل خانگی و تعاونی‌ها از طرح‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی استان از محل تبصره یاد شده نیز حمایت می کند.

کد خبر: 67566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =