تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال استان یزد در ۱۰ماهه امسال

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: با ایجاد ۲۲ هزار و ۳۱۸ شغل طی ۱۰ ماه گذشته، تعهد اشتغال استان یزد به میزان ۱۱۰ درصد تحقق یافته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فریبا آیت‌اللهی با بیان اینکه تعهد اشتغال استان ۲۳ هزار و ۹۸۵ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ بوده که طی ۱۰ ماه گذشته ۲۲ هزار و ۳۱۸ شغل محقق شده است گفت: ۳۵ دستگاه اجرایی در استان یزد تعهد اشتغال داشته‌اند؛ ۱۶ دستگاه به میزان۱۰۰ درصد، ۱۱ دستگاه بین ۵۰ تا ۹۹ درصد و چهار دستگاه زیر ۵۰ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کرده‌ و چهار دستگاه عملکردی نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه به نسبت عملکرد سالیانه، تعهد اشتغال استان یزد به میزان ۹۳ درصد تحقق یافته است افزود: شغل‌های ایجاد شده ۸۲ درصد به بومی‌ها و ۱۸ درصد به غیربومی اختصاص یافته است. همچنین از میزان اشتغال ایجادشده ۳۸ درصد اشتغال به زنان و ۶۲ درصد به مردان اختصاص دارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به روند کاهشی نرخ بیکاری در استان، ادامه داد: این روند نشان‌دهنده بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوز و افزایش سرمایه‌گذاری در استان است.

وی بیان کرد: تعداد کاریابی‌های استان در حال حاضر ۵۳ مرکز است که ۴۱ مرکز فعال، ۱۱ مرکز تعلیق و یک مرکز مرخصی موقت است.

آیت‌اللهی گفت: در استان یزد تعداد سه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در حال فعالیت بوده که از این تعداد مرکز ۲۵ مرکز در حال ارائه خدمت مشاوره، پنج مرکز کافه کارآفرینی، هشت مرکز فضای کاری اشتراکی و ۶ مرکز شتاب‌دهنده در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه استان یزد در رابطه با بهره‌برداری کاریابی‌های داخلی استان‌ها از سامانه جستجوی شغل با ۹۷ درصد بهره‌برداری از این سامانه در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است افزود: همچنین از سال گذشته تاکنون با توجه به تسهیل‌گری و ۱۰ روزه شدن مجوزهای کاریابی تعداد ۲۷ مجوز کاریابی در استان صادر شده است.

کد خبر: 67728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =