توزیع تجهیزات اشتغالزایی بهزیستی در مناطق کم‌برخوردار آمل

رئیس اداره بهزیستی آمل، از توزیع تجهیزات اشتغالزایی در اجرای طرح «توانمندسازی اجتماع محور محله‌های کم‌برخوردار» بهزیستی برای ساکنان جامعه هدف این نهاد در مناطق کم‌برخوردار این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، کبری اسفندیاریان با اعلام این خبر گفت: این تجهیزات شامل چندین دستگاه جوجه‌کشی، دستگاه تنور نان، سبزی خردکن صنعتی، دستگاه پرس، خمیرگیر و میوه خشک‌کن برای توانمندسازی خانوارها و ایجاد اشتغال بین ساکنان جامعه هدف بهزیستی در منطقه کم‌برخوردار «اسپیاری» شهر آمل توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در هر منطقه کم‌برخوردار یک کارشناس و مددکار اجتماعی، پیگیر وضعیت اجتماعی خانواده‌ها هستند، بیان کرد: افرادی که توانمندی‌های ایجاد اشتغال داشته و علاقمند به یادگیری در دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کسب‌وکارهای خانگی باشند، شناسایی و معرفی شده و در قالب پرداخت تسهیلات حمایتی و یا توزیع تجهیزات مورد نیاز برای تولید و اشتغال حمایت می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی آمل با اشاره به اینکه این نهاد همچنین با توجه به علاقمندی خانوارهای مناطق کم‌برخوردار، پیگیر بازار فروش محصولات و تولیدات آن‌ها نیز هست، افزود: در همین راستا با پیگیری‌هایی که با مسئولان شهری به ویژه شورای اسلامی این شهر شده، بازار فروش در مکان جدید بزودی فراهم خواهد شد.

اسفندیاریان در بخش دیگر با اشاره به اینکه بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اجرای طرح توانمندسازی محلات از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده خواهد کرد، گفت: برای خدمات‌رسانی به جامعه هدف محلات کم‌برخودار، اکیپ‌های کارشناسی اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های انجام شده هر منطقه کم‌برخوردار با مشکلات خاص خود دست و پنجه نرم می کند.

طرح توانمندسازی و تحول محلات در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور، طرحی است که از سال گذشته توسط ۴ نهاد کمیته امداد حضرت امام(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر به مرحله اجرا درآمده و می‌تواند گره بسیاری از چالش‌های موجود در مناطق حاشیه‌ای را باز کند.

در اجرای این طرح با توجه به مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ساختاری که در محلات هدف وجود دارد، تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت ساکنان محلات برای توانمندسازی با شناسایی نوع نیازها و برطرف کردن آن‌ها توسط تیم‌های ارزیاب است.

کد خبر: 68439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =