۱۰ شرکت بیمه‌ای برتر جهان را بشناسید

صنعت بیمه یکی از مهم‌ترین صنایع در جهان به شمار می‌رود و اهمیت آن در صورت بروز تلفات جانی، حوادثی همچون آتش‌سوزی، بلایای طبیعی و مشکلات بهداشتی آشکار می‌شود.

بر همین اساس شرکت‌های بیمه با توجه به میزان ریسکی که شرکت بیمه روی بیمه‌نامه‌های مختلف محاسبه می‌کند به صورت ماهانه از مشتریان خود حق‌بیمه دریافت می‌کنند. هرچه ریسک بالاتر باشد، حق‌بیمه بیشتر خواهد بود. شرکت‌های بیمه از این حق‌بیمه‌ها در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ استفاده می‌کنند که به نوبه خود به تولید منابع مالی برای اقتصاد کلان کمک می‌کند. توجه به این نکته مهم است که امروزه بیمه در اکثر کشورها به‌طور باورنکردنی متداول و اغلب حتی توسط قانون نیز الزامی است. در این فهرست با ۱۰شرکت برتر بیمه‌ای که کل ارزش بازار آن‌ها طبق آخرین آمار در اول آوریل سال ۲۰۲۱ اعلام شده‌ آشنا می‌شوید.

Berkshire Hathaway

ارزش دارایی: ۵۸۷.۸۲ میلیارد دلار

در صدر فهرست ۱۰ شرکت بیمه‌ای برتر جهان، شرکت برکشایر هاتاوی متعلق به سرمایه‌گذار افسانه‌ای وارن بافت قرار دارد. این شرکت به داشتن گران‌ترین قیمت سهام در تاریخ معروف است و هر سهم آن حدود ۴۰۰هزار دلار قیمت دارد. این در حالی است که در بسیاری از شهرهای جهان می‌توانید با این مبلغ یک خانه بسیار مناسب خریداری کنید. در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ مجله اقتصادی فوربز و در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ نیز برکشایر هاتاوی در رتبه هشتم بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در نبراسکای ایالات متحده قرار دارد.

Ping An Insurance

ارزش دارایی: ۲۲۰.۸۲ میلیارد دلار

پینگ‌ان، یک شرکت هلدینگ خدمات مالی چینی است که در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه، بیمه عمر و مدیریت دارایی فعالیت می‌کند. شرکت پینگ‌ان در سال ۱۹۸۸ توسط یوان گنگ تأسیس شد و در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه در جمهوری خلق چین شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان سومین برند باارزش مالی جهانی رتبه‌بندی شد و همچنان به‌طور مداوم در بین شرکت‌های برتر بیمه‌ای قرار دارد. این شرکت چینی جزو مهم‌ترین شرکت‌ها در بازار سهام شانگهای است و نقشی اساسی در این بازار ایفا می‌کند. بانک‌های اچ‌اس‌بی‌سی، گلدمن ساکس، مورگان استنلی و گروه چاروئن پوکفاند، سهام‌داران اصلی این شرکت به‌شمار می‌آیند.

China Life Insurance

ارزش دارایی: ۱۵۲.۰۱۲ میلیارد دلار

چاینا لایف در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و نزدیک به ۱۰۰هزار کارمند دارد. البته ۷۰درصد شرکت متعلق به دولت است و از نظر دارایی بزرگ‌ترین شرکت بیمه در چین محسوب می‌شود. این شرکت بیش از ۶۰۰هزار نمایندگی دارد. چاینا لایف در سال ۲۰۱۵ هم در فهرست ۵۰۰تایی مجله فورچون قرار گرفته ‌است.

Allianz

ارزش دارایی: ۱۰۵.۱۱ میلیارد دلار

شرکت آلیانز برای اهالی بیمه، نامی آشناست. این شرکت آلمانی در سال ۱۸۹۰ توسط کارشناس بیمه به نام «کارل ثیم» و کارشناس بانکداری به نام «ویلهلم فینک» در شهر برلین آلمان راه اندازی شد. آلیانز در سطح بین‌المللی فعالیتی گسترده دارد و همواره نام آن در میان برترین شرکت‌های بیمه جهان مشاهده می‌شود. در سال ۲۰۱۴ آلیانز به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه در جهان توسط فوربز رتبه‌بندی شد. میزان کل دارایی‌های این شرکت، برابر با ۲۰۰۰میلیارد دلار برآورد شده است.

Axa

ارزش دارایی: ۶۴.۲۹ میلیارد دلار

آکسا یک شرکت بیمه بزرگ فرانسوی است که در فهرست شرکت‌های بیمه‌ای برتر جهان، در رتبه پنجم قرار دارد. این شرکت بیش از دو قرن پیش در سال ۱۸۱۶ تأسیس شد. آکسا با بیش از ۱۰۲میلیون مشتری در ۵۶کشور و ۱۲۰هزار کارمند، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های بیمه در جهان به شمار می‌رود و در آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه، اروپای غربی، خاورمیانه و آفریقا فعالیت دارد. آکسا تنها در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۳میلیارد یورو درآمد داشت. فعالیت‌های این شرکت نقش مهمی در بازار سهام اروپا دارد و شاخص آن را به‌شدت بالا و پایین می‌کند. خدمات بسیار گسترده این شرکت در تمام رشته‌های بیمه‌ای باعث شده که این کمپانی نزد مشتریان خود از نهایت اعتبار برخوردار باشد. آمار ۱۰۲میلیون بیمه‌شده در سراسر دنیا خود بیانگر این موضوع است.

Prudential plc

ارزش دارایی: ۵۵.۸۸۸ میلیارد دلار

این شرکت بیمه‌ای را با (Prudential Financial) اشتباه نگیرید، پرودنشال پلس یک شرکت بیمه در بریتانیاست که در سال ۱۸۴۸ تأسیس شد. این شرکت حداقل ۲۰میلیون مشتری دارد و در دست‌کم ۱۴ کشور فعالیت می‌کند. درآمد پرودنشال پی‌ال‌سی بیش از ۵۵میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برآورد شده و طبق آخرین شمارش بیش از ۲۳هزار کارمند دارد. در حالی که درآمد پرودنشال پی‌ال‌سی در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل همه‌گیری کرونا کاهش یافت، اما در واقع این شرکت با ۲.۱۸۵ میلیارد دلار، درآمد خالص بالاتری نسبت به سال قبل گزارش کرده است.

MetLife

ارزش دارایی: ۵۳.۷۶۳ میلیارد دلار

مت‌لایف یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های بیمه در جهان است و با داشتن بیش از ۹۰میلیون مشتری در حداقل ۶۰ کشور در سراسر جهان، در رتبه هفتم لیست ما قرار دارد. این شرکت آمریکایی در سال ۱۸۶۸ تأسیس شد و هم‌اکنون از طریق شرکت‌های تابعه و فرعی خود در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ژاپن، آمریکای لاتین، منطقه آسیای شرقی، اروپا و خاورمیانه فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی شرکت مت‌لایف در نیویورک قرار دارد.

Manulife Financial

ارزش دارایی: ۴۱.۸۶ میلیارد دلار

منیولایف فایننشال یک شرکت کانادایی است که ۱۳۳ سال پیش تأسیس شد و نخستین شعبه بین‌المللی خود را در سال ۱۸۹۳ در برمودا ثبت کرد. این شرکت در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات بیمه عمر در جهان، بر پایه میزان ارزش بازار شناخته می‌شود. مقر فعلی این شرکت در تورنتوی کاناداست. منیولایف فایننشال بیش از ۳۴هزار کارمند، ۶۰هزار نمایندگی و ۹۳۵میلیارد دلار دارایی دارد.

Prudential Financial

ارزش دارایی: ۳۶.۰۲۲ میلیارد دلار

پرودنشال فایننشال یک شرکت آمریکایی است که در لیست ۱۰ شرکت بیمه‌ای برتر جهان در رتبه نهم قرار دارد. این شرکت در ایالات متحده و همچنین حداقل ۴۰ کشور دیگر فعالیت دارد و بیش از ۵۰هزار کارمند در آن خدمات ارائه می‌دهند. این شرکت که در سال ۱۸۷۵ تأسیس شد، متشکل از صدها شرکت تابعه است که دارایی‌های بخش بیمه عمر آن به‌تنهایی ۴تریلیون دلار آمریکا برآورد می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۶۵میلیارد دلار درآمد ثبت کرد.

Aviva

ارزش دارایی: ۲۲.۱۹ میلیارد دلار

آویوا یکی دیگر از شرکت‌های بیمه است که توانسته در فهرست ارزشمندترین شرکت‌های بیمه جهان قرار گیرد. دفتر مرکزی این شرکت در بریتانیاست و دست‌کم ۳۱هزار کارمند دارد. درآمد این شرکت نزدیک به ۴۷میلیارد پوند در سال ۲۰۲۰ گزارش شده که به‌دلیل همه گیری کرونا نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. با این حال، شرکت موفق به بهبود کارایی عملیاتی شد و شاهد افزایش درآمد خالص بود.

نویسنده: مریم حسینی

کد خبر: 68467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =