ایجاد یک‌هزار و ۳۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، همایون عمودی‌زاده با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۸۳۰ شغل برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد شده که از طریق پرداخت تسهیلات بانکی، بیمه‌های خویش‌فرما، جبران عدم کارایی بوده است گفت: تعهد امسال ۲ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی است و تاکنون نیز بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شده که برای اشتغال مددجویان به چند روش، اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: در بخش سه درصد استخدامی‌ها برای اولین بار با درایت رئیس سازمان بهزیستی کشور، استخدامی‌ افراد دارای معلولیت را از سایر افراد جدا کرد؛ به این ترتیب که قبلا جامعه هدف با کل شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی رقابت می‌کردند و این درحالی بود که شرایط مساوی نداشتند.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: امسال برای اولین بار رقابت بین خود افراد دارای معلول برگزار می‌شود و در آزمون جدید دستگاه‌های اجرایی ۴هزار و ۳۳ شغل برای معلولان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از طریق نیازسنجی، مشاوره‌های شغلی و معرفی به مراکز فنی‌وحرفه‌ای، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای معلولان ایجاد اشتغال می‌کنیم، گفت: به افرادی که مجوز دارند با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در راستای ایجاد شغل آزاد حمایت خواهیم کرد.

عمودی‌زاده بیان کرد: افرادی داریم که به دلیل عدم کارایی توانایی انجام کار را ندارند، با کارفرمای واحد تولیدی تا ۵۰ درصد حقوق مددجو را پرداخت می‌کنیم و بسته به نوع معلولیت آن فرد شغل ایجاد می‌کنیم. همچنین مشوق‌هایی همچون پرداخت سهم بیمه کارفرمایی، تا زمان بازنشستگی برای مددجو پرداخت می‌کنیم.

کد خبر: 68617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =