حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده در ازای ۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای کشور در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده و اعضای فعال را تحت پوشش دارد که به ازای این تعداد بیمه‌شدگان، به ۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر خدمات بیمه‌ای و پرداخت مستمری ارائه می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین،‌ براساس جدیدترین آمارهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر در دی سال ۱۴۰۲، تعداد اعضا و بیمه‌شدگان در این صندوق به ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده که رشد مناسبی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
طبق این داده‌ها، تعداد اعضای فعال صندوق یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۷۵ نفر، بیمه‌شدگان ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۹۱ نفر، بیمه‌شدگان فعال یک میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۰۸ نفر، بیمه‌شدگان غیرفعال ۲۴۶ هزار و ۴۳۴ نفر و بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز ۶۲۳ هزار و ۸۶۴ نفر به شمار می‌روند.

۱۹۲ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی
همچنین براساس اطلاعات موجود در حال حاضر ۱۹۲ هزار و ۶۷ نفر تا پایان دی سال جاری به عنوان مستمری‌بگیر در جامعه بازنشستگان پیش از موعد،‌ازکارافتادگان،‌ بازماندگان و سالمندان از مستمری این صندوق بیمه‌گر استفاده می‌کنند.
طبق داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دی ماه سال گذشته، تعداد افراد مستمری‌بگیر ۱۶۹ هزار و ۲۹ نفر بودند که نشان‌دهنده رشد تعداد مستمری‌بگیران این صندوق در سال جاری نسبت به سال گذشته است.
از این تعداد مستمری‌بگیر تحت پوشش، ۴۶ هزار و ۵۵ نفر به عنوان مستمری‌بگیران بازنشستگی پیش از موعد، ۱۱ هزار و ۲۴ نفر مستمری‌بگیر ازکارافتادگی کلی، ۹۲ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری فوت (بازماندگان) و ۴۱ هزار و ۵۵۱ مورد مستمری سالمندی به حساب می‌آیند که این افراد به صورت ماهانه از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

بیمه‌پردازان جدید با آمار ۱۷ هزار نفری
همچنین آمارهای بیمه‌پردازان جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، به ۱۷ هزار و ۲۷۸ نفر رسیده است. این در حالی که در دی سال گذشته ۳۳ هزار و ۹۸۰ نفر به عنوان بیمه‌پرداز جدید به این صندوق بیمه‌پردازی خود را انجام داده‌اند.
همچنین تعداد بیمه‌پردازان تمدید نیز در دی ماه سال جاری به ۲۱۳ هزار و ۶۹۲ نفر رسیده است که در مدت مشابه سال قبل این آمارها ۱۳۷ هزار و ۴۳۶ نفر بودند.

ضریب پوشش جامعه مشمول صندوق بیمه اجتماعی
در حوزه ضریب پوشش جامعه مشمول این صندوق نیز اعضای فعال بر حسب نوع بیمه ۲۰.۴۷ درصد، اعضا براساس نوع بیمه ۲۹.۸۵ درصد،‌اعضای فعال برحسب بیمه‌شدگان مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر۱۵.۷۳ درصد و اعضا براساس بیمه‌شدگان مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز ۲۳.۱۹ درصد به شمار می‌روند.
این داده‌های آماری بیانگر این است که ۶۹ درصد اعضای فعال صندوق به تفکیک نوع بیمه را ساکنان روستا تشکیل می‌دهند. همچنین ساکنان مناطق عشایری ۲ درصد، کشاورزان غیرساکن روستا هشت درصد، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۶ درصد، رانندگان حمل بار و مسافربری ۹ درصد، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۳ درصد و سازمان بهزیستی ۳ درصد دیگر اعضای فعال این صندوق ر ا به خود اختصاص داده‌اند.


۱۵۹۹ کارگزاری فعال صندوق
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستاییان و عشایر انواع خدمات خود را به بیمه‌شدگان و اعضای تحت پوشش از طریق کارگزاری‌های فعال در سراسر کشور ارائه می‌دهد تا افراد متقاضی و بیمه‌شده بتوانند در نزدیکترین کارگزاری محل زندگی خود از این خدمات بهره‌مند شوند.
در حال حاضر تعداد کارگزاری‌های فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۵۹۹ کارگزاری به شمار می‌رود که تعداد آنها در دی ماه سال گذشته ۱۶۸۳ مورد بوده است.
همچنین کارگزاری‌های دارای قرارداد معتبر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تا پایان دی سال گذشته رقم ۱۵۸۹ مورد را نشان می‌دهد.

میزان حق بیمه وصول شده از محل بیمه‌پردازی
جدیدترین داده‌های آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در بخش حق بیمه وصول شده و مستمری پرداخت شده در ۲ ماه متوالی گذشته آمارهایی متفاوت را نشان می‌دهد. به گونه‌ای که مستمری‌ پرداخت شده به ۲ هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال تا پایان دی ماه سال جاری رسیده است.
همچنین طبق جدیدترین آمارهای این صندوق، میزان حق بیمه وصولی در این مدت رقم چهار هزار و ۸۰۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال نشان می‌دهد.

ضریب پشتیبانی صندوق روی عدد ۸.۹۸
ضریب یا نسبت پشتیبانی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر که تعداد افراد بیمه‌پرداز به مستمری‌بگیران را نشان می‌دهد در این صندوق آمارهای خوبی از این ضریب از سال ۱۳۸۴ همزمان با تاسیس این صندوق تاکنون به ثمر نشسته است. طبق آخرین داده‌های آماری در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق به ۸.۹۸ رسیده است.
در حال حاضر به ازای هر ۸.۹۸ نفر فرد بیمه‌پرداز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یک نفر مستمری‌بگیر از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

کد خبر: 68631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =