استقبال ۴۳۵ هزار خانوار کردستانی از طرح کالا برگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۴۳۵ هزار خانوار در استان در مرحله نخست با استفاده از کالا برگ الکترونیکی ۱۰ هزار میلیارد رالر کالا خریداری کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد پیشکاری با بیان اینکه اجرای مرحله دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در کردستان آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد افزود: خانوارهای دهک اول تا هفتم به ازای هر نفر مشمول دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید کالا برگ است؛ مردم در این طرح می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر را تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷۶۵ هزار تراکنش در استان ثبت شده است گفت: طرح فجرانه با یارانه تشویقی متفاوت است و مردم علاوه بر بهره‌مندی از طرح فجرانه می‌توانند یارانه نقدی خود را هم دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: در زمان اجرای طرح اول کالا برگ فجرانه، گزارش‌هایی مبنی بر شلوغی برخی فروشگاه‌ها منعکس شد که برای حل این مشکل از شهروندان درخواست داریم برای خرید کالاها عجله‌ نکنند و از فروشندگان هم می‌خواهیم فروش کالاها را طبق شیوه‌نامه اعلامی توسط دولت انجام دهند.

وی ادامه داد: با شروع طرح کالابرگ الکترونیکی، قرارگاه استانی متشکل از معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در سطح استان و متناظر آن در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

پیشکاری راه‌اندازی این طرح را در راستای سیاست‌های رفاهی و حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: تامین نیازهای افراد جامعه و دسترسی ارزان و آسان به سبد غذایی سالم و مقوی از اهداف راه‌اندازی این طرح است.

وی با بیان اینکه استفاده از یارانه کالابرگ الکترونیکی تا پایان هرماه امکان‌پذیر است، افزود: استفاده از یارانه برای خرید کالاهای اساسی سلیقه‌ای است و اجباری وجود ندارد.

طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی می‌شود که بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.

کد خبر: 69053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =