دیدار مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی استان کردستان با امام جمعه سنندج

به منظور تقویت و توسعه تعاملات و شناخت مخاطبان سازمان و نهادهای حاکمیتی و مدنی با مفاهیم و الزامات تامین اجتماعی، مدیران بیمه و درمان تامین اجتماعی کردستان با امام جمعه سنندج و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی کردستان، ماموستا فایق رستمی، ضمن تبریک سال جدید و ایام پرفیض و برکت ماه مبارک رمضان، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده تامین اجتماعی استان کردستان در زمینه برنامه‌های توسعه‌ای و ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی به مردم و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی تقدیر و تشکر کرد و گفت: قداست و ارزش کار خدمات سازمان تامین اجتماعی ایثار در راه خدا محسوب می‌شود.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان از تأمین‌اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان نظام در تحقق چشم‌انداز توسعه کشور یاد کرد و افزود: با عنایت به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب، این سازمان نقش مهمی در توسعه و رونق کشور ایفا می‌کند.

رستمی، تامین‌اجتماعی و خدمات و تعهدات این نهاد اجتماعی را در تمامی عرصه‌ها و برای تمام جوامع بشری یک نیاز و ضرورت دانست و بیان کرد: خدمات و تعهدات تامین اجتماعی به گونه‌ای است که در تمامی زمینه‌ها و امور مورد نیاز جامعه نقش داشته و این نهاد همواره سعی دارد تا با تامین امنیت و سلامت مردم و فراهم کردن معاش بیمه‌شدگان خود، راحتی و آرامش زندگی را برای آنان فراهم سازد.

وی با تشکر از مدیریت و کارکنان این سازمان در خدمت رسانی گسترده به جامعه مخاطب تقدیر کرد و گفت: گستردگی و تنوع خدمات در این اداره کل به نحوی است که اکثریت جامعه را در بر می‌گیرد.

رستمی پرداختن به دو مقوله سلامتی و فقرزدایی را وظیفه دولت‌ها دانست و با تشکر از سازمان تامین اجتماعی بابت خدمات خوب و شایسته و بایسته‌ای که در این زمینه ارائه می‌کند افزود: خوشبختانه در کشور جمهوری اسلامی ایران، سازمان تامین اجتماعی از یک سو یک نهاد برجسته و اثرگذار در زمینه ایجاد امنیت روانی و سلامت و ارائه خدمات بهینه است و از سوی دیگر یک سازمان موثر و مفید است که بدنبال ایجاد رفاه و فراهم نمودن شرایط مطلوب زندگی برای آحاد مردم است و از این لحاظ برای آرامش و رضایت مندی مردم اهمیت بالای قائل است که این امر ستودنی است.

نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از اداراتی است که در تحقق شعار سال می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد بیان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و... زمینه تحقق شعار سال را فراهم آورد.

بهره‌مندی ۴۰ درصدی مردم کردستان از پوشش بیمه تامین اجتماعی

در این دیدار مدیرکل تامین اجتماعی با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد تأمین اجتماعی استان گفت: تامین اجتماعی کردستان قریب ۴۰ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش دارد و به آنان خدمات متنوعی در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و کمترین نارضایتی ارائه می‌کند.

صلاح قریشی افزود: این سازمان در استان ماهانه بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه و بلندمدت به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کند که تامین این منابع درشرایط فعلی کار آسانی نیست و در این زمینه همکاری همه جانبه مسئولان و کارفرمایان برای ادامه ارائه هرچه بهتر و مطلوبتر خدمات سازمان تامین اجتماعی به مشمولین نیاز است.

وی گسترش چتر بیمه‌ای را از رویکردهای مهم سازمان برشمرد و ادامه داد: اقدامات خوبی در جهت تحت پوشش قرار دادن اقشار فاقد شغل و بیمه من جمله زنان خانه‌دار، دختران مجرد ۱۸ تا ۵۰ سال، فرزندان ذکور ۱۸ تا ۵۰ سال ، دانشجویان و ... ایجاد شده که گامی بلند در راستای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه و گسترش پوشش بیمه‌ای به آحاد جامعه است.

قریشی اضافه کرد: پرداخت حق بیمه این طرح ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصدی است و فردی که خود را بیمه می‌کند می تواند بر اساس انتخاب خود نسبت به پرداخت حق بیمه باید اقدام کند.

وی بیان کرد: ثبت‌نام و بیمه‌پردازی در این طرح، بسیار ساده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب است و علاقمندان می‌توانند همه مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه را بصورت اینترنتی و غیرحضوری با استفاده از سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir انجام دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اختیارات قانونی سازمان تأمین‌اجتماعی برای وصول مطالبات از کارفرمایان و مسدودکردن حساب‌ها و مصادره اموال گفت: تأمین‌اجتماعی در استان کردستان بالغ بر ۷۶۵ میلیارد تومان از کارفرمایان مطالبه دارد. مبنای وصول مطالبات در تأمین‌اجتماعی همکاری و تعامل با کارفرمایان است و بر این اساس امکان تقسیط بدهی تا ۳۶ قسط نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های میلیاردی این اداره کل برای ارائه خدمات کوتاه مدت و بلندمدت به جمعیت تحت پوشش بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه ای کشور است که نقش بسیار مهمی در بازتوزیع درآمد در بین اقشار جامعه را دارد و این سازمان برای انجام تعهدات به‌موقع خود نیازمند مشارکت و همدلی کارفرمایان و شرکای اجتماعی خود است.

کد خبر: 69571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =