تأمین‌اجتماعی و اصل سه‌جانبه‌گرایی، مصداق مشارکت اجتماعی است

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تقدیر از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۲، به مفهوم مشارکت مردمی در شعار سال و اصل سه‌جانبه‌گرایی در تأمین اجتماعی اشاره کرده و این سازمان را از مصادیق کامل موضوع مشارکت اجتماعی دانست.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وزیر کار در سومین نشست هم‌اندیشی شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی بر ضرورت استمرار حرکت تحولی تأمین‌اجتماعی در سال جدید و افزایش تلاش‌ها برای تحقق این هدف راهبردی و ارائه هر چه بهتر خدمات به بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد.

مرتضوی در این نشست که با حضور نمایندگان و مسئولان تشکل‌های صنفی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ مجموعه تأمین‌اجتماعی توانست به سلامت و عافیت از مشکلات و چالش‌ها عبور کند. این‌که یک مجموعه‌ای که اساساً اموراتش با درآمدها می‌چرخد و هزینه‌های آن هم بسیار سنگین است، بتواند با کمترین چالش‌ها یک سال را سپری کند جای شکرگزاری از خداوند متعال و تقدیر از کارکنان آن مجموعه دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت مستمری، حقوق و هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان کار بسیار سنگینی است، گفت: در سال گذشته در زمینه ساماندهی شرکت‌ها نیز بسیاری از شرکت‌ها از زیاندهی خارج شدند و وضعیت بسیاری از شرکت‌ها بهبود یافت.

مرتضوی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به‌عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مجموعه وزارتخانه‌هایی که مخاطب اصلی فرمان رهبر انقلاب است، وزارت کار است و یکی از واحدهایی که به‌صورت ویژه در این زمینه نقش دارد نیز سازمان تأمین‌اجتماعی است. اساساً این سازمان از مصادیق کامل امر مشارکت اجتماعی است. این مقوله سه‌جانبه‌گرایی در اداره این سازمان نیز مصداق مشارکت همگانی است که باید بتوانیم این مشارکت را به‌صورت واقعی و با یک تعریف جامع، عملیاتی‌تر کنیم.

وزیر کار در ادامه گفت: اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۳ به مؤلفه‌های اقتدار اقتصادی برسیم، در گام اول باید به جهش تولید بیندیشیم. جهش با رشد تولید متفاوت است. در رشد، صعود جزئی مطرح است اما در جهش، افزایش بسیار قابل توجه مدنظر است. جهش حداقل معادل صد در صد و بیشتر است و ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و حسب تأکید رهبر معظم انقلاب مردم را در جهش دخالت بدهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر جهش تولید صورت گرفت تورم هم مدیریت می‌شود، گفت: وقتی بهره‌وری افزایش پیدا کند و هزینه‌های تولید کم شود، اولین خروجی آن مهار تورم است. در سال ۱۴۰۲ به‌رغم همه تلاش‌های گسترده‌ای که معاندین و مخالفین داخلی و دشمنان خارجی داشتند، دولت رشد نقدینگی را مدیریت کرد و به زیر ۲۵ درصد رساند. تورم کلی در پایان سال ۱۴۰۲ به معادل ۴۰.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه نیز به ۳۵ درصد رسید.

مرتضوی با اشاره به اینکه همه مسئولان و دستگاه‌ها باید برای مشکلات مردم چاره‌اندیشی کنند، بیان کرد: علاج وضع اقتصادی و معیشتی باید در دو جهت باشد؛ یکی افزایش متناسب درآمد و دیگری مهار تورم. اگر این دو محقق نشود قطعاً به جهش تولید هم نخواهیم رسید. اگر ما تصمیم بگیریم برای رضای خدا کار کنیم خیر دنیا و آخرت برای ما خواهد بود.

وزیر کار با اشاره به اینکه کارهای خوبی در مدت اخیر صورت گرفته اما کافی نیست، گفت: این دولت همه تلاشش این است که خود را فدای این مردم کند و با تمام وجود هم پای کار آمده است، اما دشمنی دشمنان را می‌بینیم که اعتماد عمومی مردم و اقتصاد کشور را نشانه رفته‌اند. از این جهت خواهش من از شرکای اجتماعی و اقتصادی سازمان این است که به دور از فضاسازی‌ها دست در دست هم بدهیم و کار کنیم. از جانب دولت هم اگر بتوانیم حتماً بیشتر از این کار می‌کنیم. اما باید مقدورات کشور را در نظر گرفت. باید تصمیم عادلانه بگیریم و تصمیم عادلانه یعنی بتوانیم در چارچوب توانمندی‌های خود نیازهای کشور را احصاء و حل و فصل کنیم.

مرتضوی با تقدیر از کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و نمایندگان شرکای اجتماعی این سازمان، گفت: کمتر کشوری در دنیا سراغ داریم که مثل بیمارستان لواسانی یا بیمارستان میلاد و دیگر مراکز درمانی ما، این حجم از خدمات درمانی رایگان به مردم ارائه شود، اما باید بیشتر از این کار کنیم و این را همه با همکاری هم باید رقم بزنیم. امیدوارم سال پیش رو سال خوبی برای کارگران، بازنشستگان و همچنین کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی باشد و با تصمیمات گرفته شده و تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد و با طرح‌هایی که اجرا می‌شود، وضع کشور روز به روز بهبود پیدا کند.

کد خبر: 69572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =