بهره‌مندی یک‌هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی از خدمات بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از بهره‌مندی یک‌ هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی از خدمات شبانه‌روزی بهزیستی در ۲۲ مرکز این سازمان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی کرمانشاه، بهزاد شهبازی در این باره گفت: سازمان بهزیستی با داشتن پنج معاونت در چهار حوزه تخصصی توان‌بخشی، مشارکت مردمی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی و بخش عمومی توسعه در حال ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش خود است.

وی افزود: سازمان بهزیستی استان کرمانشاه ۵۰ هزار مددجو تحت پوشش دارد اما ۱۹۰ هزار نفر از خدمات تخصصی این سازمان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

شهبازی با بیان اینکه بهزیستی کرمانشاه تعداد ۲۲ مرکز شبانه‌روزی دارد که به جمعیت بیش از یک هزار و ۳۲۱ نفر در استان ارائه خدمت می‌دهد گفت: همچنین تعداد هفت مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی کمتر و بیشتر از ۱۴ سال دختر و پسر که در شهر کرمانشاه فعالیت دارند و به تعداد ۴۳۸ نفر خدمت ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد هفت مرکز بیماران روانی مزمن که علاوه بر یک مرکز نگهداری مردان در شهرستان کنگاور و یک مرکز نگهداری زنان در شهرستان اسلام‌آبادغرب مابقی در سطح شهر کرمانشاه به تعداد ۵۱۵ نفر بیماران روانی مزمن ارائه خدمت می‌کنند.

وی گفت: تعداد هفت مرکز توان‌بخشی و مراقبتی سالمندان وجود دارد که علاوه بر یک مرکز در شهرستان جوانرود مابقی در سطح شهر کرمانشاه به تعداد ۳۲۶ نفر سالمند زن و مرد ارائه خدمت می‌دهند.

شهبازی اضافه کرد: یک مرکز نگهداری افراد دارای معلولان جسمی حرکتی در شهر کرمانشاه به تعداد ۴۲ نفر خدمات تخصصی ارائه می‌کند و خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود علاوه بر مراقبت، خدمات پزشکی، روانپزشکی، پرستاری، توانپزشکی(کاردرمانی،فیزیوتراپی،) و... است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: مبلغ واریزی یارانه دولتی به حساب مراکز شبانه‌روزی بهزیستی برای ارائه خدمات ماهانه مبلغ بیش از ۵۱ میلیارد ریال است.

کد خبر: 69602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =