واگذاری ۵.۲ میلیارد سهام ترجیحی به کارگران

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲۱ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ابراهیم بازیان که اخیرا به سرپرستی سازمان خصوصی سازی منصوب شده و در اولین اقدامات از واگذاری پنج میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران خبر داده است.

بازیان در این باره چنین تاکید کرده که بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف گسترش مالکیت عمومی در راستای تامین عدالت اجتماعی و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری و پس‌انداز برای قشرهای مختلف مردم نیاز است این امکان بیش از پیش فراهم شود.

وی در این باره گفت: کارگران ستون فقرات کشور هستند و امیدواریم با اعطای سهام ترجیحی به صورت اقساطی و به‌گونه‌ای که اقساط آن طی ۱۰ سال از محل سود سهام تسویه می‌شود در راستای فرمایشات رهبری گام برداشته و شرایطی ایجاد شود که کارگران این حس را داشته باشند که سهمی از مجاهدت در جهت تولید را دارند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی همچنین ابراز امیدواری کرد در سال جاری بتوان بیش از پیش این الزام را در لیست شرکت‌هایی که در صف واگذاری به مردم و بخش خصوصی هستند، قرار داد.

وی گفت: همچنین در اعطای سهام ترجیحی به کارگران تخفیف‌هایی نیز با مصوبه هیات واگذاری در نظر گرفته شده که حین و حتی قبل از واگذاری سهام بلوکی شرکت‌های لیست واگذاری با اولویت تخصیص سهام ترجیحی به کارگران این مهم رقم می‌خورد.

بنا بر آنچه از سوی سازمان خصوصی سازی اعلام شده، براهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر گفت: تعداد ۵،۲۲۱،۶۲۷،۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴،۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سالهای قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

واگذاری حدود ۳۰۶ میلیون سهم دولت به ۳۰۰۸ کارگر

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: با توجه به سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی ، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵،۸۹۳،۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان در همین زمینه افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکتهای قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار نماید.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به موجب تصمیم دیگر هیئت واگذاری؛ سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری؛ صرفنظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

کد خبر: 70449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =