تنقیح بخشنامه‌های تأمین اجتماعی در مراحل نهایی قرار دارد

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: تنقیح، تجمیع و تلخیص بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی اداره کل حقوقی و قوانین است که با همکاری سایر واحدها و مشارکت شرکای اجتماعی در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عمران نعیمی در جلسه‌ای با معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی رئیس جمهور اظهار داشت: در برخی موضوعات و حوزه‌های فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در طول ۴۰ سال گذشته بخشنامه نویسی صورت گرفته و بخشنامه‌های متعددی وجود داشت که نیازمند تنقیح بود.

وی با بیان اینکه تنقیح قوانین کار بسیار مهم و اساسی است که با همکاری واحدهای مختلف سازمان به نتیجه رسید، افزود: کارگروه‌های تخصصی متعددی برگزار و ۳۸ موضوع برای تهیه بخشنامه‌های تنقیحی درنظر گرفته شد. بیشتر بخشنامه‌های تنقیحی صادر شده است و ۴ موضوع دیگر داریم که درحال جمع بندی است.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برای برخی از بخشنامه‌های تنقیحی بیش از ۱۰۰ جلسه کارشناسی برگزار شده است، گفت: در برخی موضوعات ۸۰ تا ۱۰۰ بخشنامه داشتیم که به یک بخشنامه تنقیحی تبدیل شد و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ بخشنامه و دستورالعمل سازمان تبدیل به ۳۸ بخشنامه تنقیحی شده است.

نعیمی افزود: تنقیح مقررات و بحشنتنه ها با حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و بازنشستگان تهیه شده است و نظرات شرکای اجتماعی در این فرآیند لحاظ شده است. اجرای این فرآیند به نوعی مقررات زدایی و شفافیت در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد و تجربه بسیار موفقی است که توسط اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی نیز به عنوان تجربه موفق مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعدد پرونده‌های حقوقی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، گفت: تنوع فعالیت و جامعه بزرگ تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی از عوامل وجود شکایات مختلف مرتبط با این سازمان است علاوه بر اینکه یکی از مهمترین عوامل شکایات تکالیفی است که بر عهده سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و سازوکار مشخصی برای اجرا و تأمین بارمالی آن اتخاذ نشده است.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری بتوانیم فرآیند و سازوکار حقوقی موثری را برای اجرای اینگونه قوانین ایجاد کنیم تا شاهد کاهش قابل توجه پرونده‌های مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در مراجع حقوقی باشیم.

 مهدی زاده، معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی رئیس جمهور نیز در این جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی را در حوزه حقوقی از سازمان های پیشرو میدانیم و اقدامات مهم و رو به جلویی در این سازمان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همه جوانب فعالیت‌های حقوقی در سازمان تأمین اجتماعی به خوبی مورد توجه است، افزود: نهادینه شدن امور حقوقی در سازمان ارزشمند و قابل تقدیر است و از زحمات و فعالیتهای صورت گرفته قدردانی می‌کنیم.

مهدی زاده اظهار داشت: سامانه ملی قوانین و مقررات توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایجاد شده است و تمامی دستگاهای تخصصی اطلاعات مربوطه را در این سامانه منتشر می‌کنند. همکاری نیز خوبی با تامین اجتماعی داریم و صفحه ویژه تامین اجتماعی در این سامانه ایجاد شده است.

کد خبر: 7334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =