مددی: مصدومیت ناگهانی ثریا آقایی بدشانسی بزرگی بود

نایب رییس بانوان فدراسیون بدمینتون اظهار داشت: در شرایطی که آقایی تنها امید بدمینتون برای المپیکی شدن بود،مصدومیت ناگهانی‌اش یک بدشانسی بزرگ به شمار می‌رود.

به گزارش آتیه آنلاین، فریبا مددی، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، در خصوص وضعیت ثریا آقایی ملی پوش بدمینتون ایران که این روزها به دلیل مصدومیتی سنگین در انتظار انجام عمل جراحی است، اظهار داشت: مصدومیت ثریا آقایی یک بدشانسی بسیار بزرگ برای جامعه بدمینتون محسوب می‌شود. این بازیکن ملی پوش از ناحیه زانو آسیب دیده است و باید این روزها در خانه استراحت کند و چند روز آینده با نظر پزشک زانوی خود را به تیغ جراحان بسپارد. متاسفانه مصدومیت ثریا از ناحیه ال سی ال است و این نوع مصدومیت تنها با جراحی رفع می‌شود و درمان دیگری ندارد. 

مددی با اشاره به اینکه ثریا آقایی تنها عضو بدمینتون ایران بود که شانس کسب سهمیه المپیک را داشت و با این مصدومیت این شانس برایش کمرنگ شده است، افزود: واقعیت این است که  آقایی تنها شانس المپیکی در بخش زنان و مردان بود. مجموعه فدراسیون در یکی دو سال اخیر هر چه در توان داشتند به کار گرفتند که او در وضعیت مطلوبی تمرین کند و خود این ورزشکار هم بسیار تلاش کرد. تا جایی که توانست به مسابقات مختلف اعزام شد و در اردوها حضور پیدا کرد. حتی زمان شیوع ویروس کرونا هم ثریا تمرینانش را با جدیت دنبال می‌کرد. متاسفانه این مصدومیت در بدترین زمان ممکن گریبانگیر این ملی پوش و البته مجموعه فدراسیون بدمینتون ایران شد. 

وی در ادامه افزود: ثریا آقایی در چهار سال اخیر جزء بازیکنانی بوده که به لحاظ داشتن عملکردی قابل‌قبول هرساله در کمپ آسیایی که برترین های بدمینتون آسیا به آن دعوت می‌شوند، حضور داشته است. این بازیکن همیشه در تلاش بود که بتواند اولین زن بدمینتون‌باز المپیکی ایران شود اما با این بدشانسی بزرگ و البته بد موقع روبه‌رو شد.

نایب رییس بانوان فدراسیون بدمینتون درباره این که با توجه به وضعیت موجود  که برای آقایی پیش آمده است، این بازیکن چقدر شانس خواهد داشت تا صاحب سهمیه المپیک شود، تصریح کرد:  رنکینگ فعلی ثریا آقایی 96 است. این ملی پوش بدمینتون ایران برای اینکه بتواند سهمیه المپیک 2021 را کسب کند باید رنکش را به 65 تا 70 برساند. اما واقعیت این است که با این مصدومیتی که برای او پیش آمده است، بعید به نظر می‌رسد که شرایط این را داشته باشد که در ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت کند. برنامه‌مان این بود که او در چهار تا پنج مسابقه انتخابی به میدان برود و امتیاز جمع کند تا رنکینگش ارتقا پیدا کند.

مددی در ادامه اظهار داشت: ثریا آقایی بعد از انجام عمل جراحی روی زانویش باید به مدت حداقل چهار ماه ریکاروی کند و شرایط مسابقه دادن ندارد. از آنجایی که فدراسیون جهانی بدمینتون اعلام کرده است که اردیبهشت ماه اسامی نهایی نفرات المپیکی اعلام خواهد شد، زمانی برای ثریا باقی نخواهد ماند.

کد خبر: 7589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =