سامانه ۱۴۲۰، تکمیل زنجیره خدمات غیرحضوری

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی، پاسخگویی به مردم از طریق سامانه ۱۴۲۰ را در راستای تکمیل خدمات غیرحضوری این سازمان عنوان کرد و افزود: کاربران این سامانه آمادگی آن را دارند تا علاوه بر ارائه طریق درباره استفاده از خدمات تامین‌اجتماعی، هرگونه سوال و ابهام مربوط به استفاده از طرح‌های ۳۰۷۰ را برای مردم روشن‌گری کنند.

محمدباقر دشتگرد، در حاشیه بازدید مسئولان سازمان تامین‌اجتماعی از سامانه ۱۴۲۰ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین اظهار کرد: بر اساس خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ با غیرحضوری شدن ۳۰ خدمت تامین‌اجتماعی از مراجعه ۷۰ میلیون نفر مخاطب سازمان کاسته می‌شود.

وی گفت: راه‌اندازی خدمات غیرحضوری به ویژه در شرایط شیوع کرونا، اقدامی قابل تحسین از سوی سازمان تامین‌اجتماعی است؛ زیرا با غیرحضوری شدن خدمات، نیاز به تردد افراد در سطح شهر به طرز چشمگیری کاهش یافته و به این ترتیب سلامت افراد جامعه حفظ می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه کاربران ۱۴۲۰ در دو سطح به پرسش‌های مخاطبان پاسخ داده و مشکلات آن‌ها را رسیدگی می‌کنند، تصریح کرد: در سطح اول پاسخ سوال‌ها به صورت مستقیم توسط کاربران ارائه می‌شود و می‌توان گفت حدود ۷۰ درصد تماس‌ها در همان سطح اول به مخاطبان ارائه می‌شود.

دشتگرد ادامه داد: در سطح دوم، آن دسته از مسائل نیازمند به بررسی تخصصی، پس از انجام مراحل ثبت در سامانه ۱۴۲۰ و ارائه کد پی‌گیری به مخاطب، به شعبه مربوطه ارجاع داده می‌شود و با تشکیل کارتابل موضوع در سامانه،  موارد پی‌گیری و اطلاع‌رسانی طی می‌شود. در این زمینه نیز می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از پیام‌ها به شعبه‌های سازمان تامین‌اجتماعی در سراسر کشور ارجاع شده و پس از بررسی پاسخ لازم ارائه می‌شود.

وی در خصوص آموزش به کاربران برای ارائه خدمات بهتر و روزآمد با توجه به طرح‌های جدید ۳۰۷۰ عنوان کرد: مسئله آموزش از مسائل بسیار ضروری برای امور اطلاع‌رسانی است و مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی نیز در این زمینه برنامه‌ ریزی‌های مناسبی انجام می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی افزود:‌ با توجه به شیوع کرونا این آموزش به صورت غیرحضوری و بعضا به صورت گزینشی انجام می‌شود. افراد منتخب پس از طی شدن مراحل آموزشی، موظف هستند آموخته‌های خود را در اختیار سایر همکاران خود قرار دهند.

دشتگرد اظهار کرد:‌ همچنین برای ارتقای اطلاعات کاربران، مستنداتی در اختیار آن‌ها قرار داده شده است؛ به گونه‌ای که به ازای هر خدمت، مستنداتی تحت عنوان راهنمای سامانه توسط واحدهای تخصصی آماده شده است تا در فرآیند پاسخگویی در دسترس کاربران باشد.

وی گفت: علاوه بر آن سامانه ۱۴۲۰ این قابلیت را دارد که با ثبت سوال‌ها و موارد توسط کاربران، دسترسی به اطلاعات از پیش تعیین شده و بارگذاری شده در سامانه برای آن‌ها میسر می‌شود و آن‌ها می‌توانند با مراجعه به این اطلاعات پاسخگویی مناسبی داشته باشند.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به تعداد حدود ۵۳ کاربر فعال در سامانه ۱۴۲۰، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۳۰ نفر در شیفت صبح، ۱۵ نفر در شیفت بعدازظهر و تعدادی نیز در شیف شب مشغول به فعالیت هستند و به این ترتیب به صورت ۲۴ ساعته به مردم مشاوره داده می‌شود.

دشتگرد ادامه داد: در فاز دوم توسعه ارتباطات مردمی تامین‌اجتماعی، درنظر است تعداد کاربران در شیفت صبح به ۱۵۰ نفر، در شیفت بعدازظهر به ۶۰ نفر و در شیفت شب به ۲۰ نفر افزایش یابد تا امکان پاسخگویی بهینه به مردم فراهم شود.

وی عنوان کرد:‌ همچنین طرح‌های توسعه دیگری مانند استفاده از ظرفیت‌های شعب و کارگزاری‌های سطح استان در دست بررسی است تا در صورت لزوم این امکانات نیز وارد مدار اطلاع‌رسانی تامین‌جتماعی شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، علی‌اکبر ربیع‌زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی به اتفاق محمدحسین زراعتی، معاون این مرکز با همراهی  محمدباقر دشتگرد، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی از مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین‌اجتماعی (CRM) بازدید کردند و علاوه بر گفت‌وگو با کاربران و اطلاع از روند ارائه خدمات، به مدت دو ساعت به صورت تلفنی به تماس‌های مردمی با سامانه ۱۴۲۰ پاسخ دادند.

کد خبر: 8108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =