بلیت هواپیما روی چه قیمتی می‌ایستد؟

هفته گذشته قیمت بلیت هواپیما برای اجرا از آبان افزایش یافت اما با توجه به لغو آن توسط وزیر راه و برگزاری جلسات مشترک بین سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها مشخص نیست قیمت بلیت‌ها روی چه عددی می‌ایستد؟

به گزارش آتیه‌آنلاین، قیمت بلیت هواپیما بر اساس آنچه مقصود اسعدی سامانی –دبیر انجمن شرکت‌‎های هواپیمایی- اعلام کرد به صورت میانگین 50 تا 80 درصد نسبت به نرخ‌های گذشته افزایش یافت و اعداد و ارقام جدید منتشر شده نشان می‌داد در برخی پروازهای داخلی قیمت بلیت تا 150 درصد نیز افزایش یافته است.

همین مسئله سبب شد تا صدای مردم به عنوان مشتری این بلیت‌ها دربیاید و نسبت به آن اعتراض کنند و پس از آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی پس از دیگری نسبت به این افزایش نرخ واکنش نشان دادند.

اقبال شاکری – عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: نرخ‌نامه جدید بلیت هواپیما غیر واقعی است و قطعا این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، چراکه مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.

وی افزود: افزایش ناگهانی و بدون برنامه قیمت‌ها، فشار سنگینی به مردم و مسافران وارد می کند و قطعا این رویکرد موجب کاهش استقبال مردم برای استفاده از پروازهای داخلی خواهد شد. در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس موضوع افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروازهای داخلی با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رحمت‌الله فیروزی پوربادی یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: قطعا کمیسیون عمران با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی خواهند کرد. افزایش قیمت هیچ خدماتی در شرایط کنونی قابل قبول نیست،

وی افزود: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادعا می‌کند که افزایش نرخ دلار دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیماست، چرا که عمدتا قطعات هواپیما و هزینه‌های نگهداری آن به دلار می‌باشد و دولت نیز تسهیلات لازم را اتخاذ نکرده و آنها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند. اما این تصمیم به نفع آنها نخواهد بود و قطعا مجلس شورای اسلامی این موضوع را با حضور دستگاه‌های ذیربط بررسی خواهد کرد.

همین مساله سبب شد تا پای محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی – نیز به قیمت بلیت هواپیما باز شود. وی در این میان دست به اقدامی جالب زد و نرخ‌های جدید بلیت هواپیما در پروازهای داخلی را لغو کرد.

اسلامی در این باره گفت: روز آینده سازمان هواپیمایی کشوری با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی و انجمن شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای در این باره برگزار می‌کند و هر نتیجه‌ای که اعلام شد مورد قبول ما است اما اجازه نمی‌دهیم شرکت‌های هواپیمایی به بهانه این که خود تشخیص می‌دهند، افزایش قیمت بلیت هواپیما داشته باشند.

حالا جلسه مشترک بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌‎های هواپیمایی برگزار شده و بایددید ایرلاین‌های داخلی به کاهش نرخ‌های جدیدشان تن می‌دهند یا آنکه باید شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیمایی باشیم که توسط شخص وزیر لغو شده است؟

کد خبر: 857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =