طرح ۳۰۷۰ تسهیل‌کننده مدیریت کرونایی در کشور

سرپرست اداره‌کل تأمین‌اجتماعی لرستان در زمینه ارائه خدمات این سازمان در دوره همه‌گیری کرونا گفت: اجرای طرح ۳۰۷۰ در قالب خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی از همه جهات تسهیل‌کننده شرایط کنترل و مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور است.

به گزارش آتیه آنلاین، منوچهر گودرزی اظهار داشت: در زمینه مقابله با بیماری کرونا در سطح کشور، سازمان تأمین‌اجتماعی در همه زمینه ها برنامه‌ریزی و فعالیت بسیاری را ترتیب داده و وظایف خود را در قبال مبارزه با بیماری انجام داده است. این مهم در حوزه درمانی و بیمه ای با همه توان صورت گرفته و البته همه‌گیری کرونا همچنین از لحاظ منابع فشارهای بسیاری را بر سازمان داشته که وظیفه ارائه خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی به جامعه بیمه شده و البته غیر بیمه شده در این بحث کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب طرح های مختلف اعم از طرح بزرگ و گسترده ۳۰۷۰ در دوران بیماری کووید۱۹ بار مراجعین حضوری را بسیار کاهش خواهد داد، گفت: این مهم در دوران شیوع بیماری ها و نگاه کلان دولت و وظایف سازمانی بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ۳۰۷۰ پیش بینی می شود که در طول اجرای آن که مرتبط با ۳۰ خدمت سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب خدمات الکترونیک است، بیش از ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعبات سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح کشور در طول سال کاهش یابد.   

سرپرست اداره‌کل تأمین‌اجتماعی لرستان با اشاره به این نکته که در توجه به شرایط همه گیری بیمه کرونا، یکی از مهمترین مواردی که در قالب طرح ۳۰۷۰ عواید بسیاری را به بیمه شدگان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت، عدم ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و مراجعه به شعبات سازمان تامین اجتماعی است، بیان داشت: کاهش هزینه ها و مخاطرات رفت و آمد بیمه شدگان به شعبات سازمان نیز به شدت با اجرای طرح ۳۰۷۰ کاهش خواهد یافت که این مهم به طور ویژه در خصوص مستمری بگیران دارای فوائد فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف طرح مذکور در دسترس بودن و ارائه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب های بسیار آسان تر برای بیمه شدگان و مستمری بگیران است.

گودرزی افزود: به طور طبیعی اجرای طرح های جدید از طرف نهادها و سازمان هایی که افراد بسیاری از جامعه را تحت پوشش دارند، مانند سازمان تأمین‌اجتماعی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را در قالب یک جامعه ۴۲ میلیون نفری را پوشش خدماتی داده است، مقابله ها، دشواری ها و همچنین خطاهایی را شامل می شود که با اجرای بتدریج طرح، مشکلات شناسایی و قابل مرتفع سازی خواهند بود.

وی با اضافه کردن این نکته که در اجرای طرح ۳۰۷۰، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و تیم مدیریتی به صورت کاملاً جدی و مستمر پیگیر هستند و تاکید مدام بر این است که رضایت خدمات گیرندگان در اجرای طرح ۳۰۷۰ مقدم بر همه موارد است، اضافه کرد: با اجرای این طرح و ارائه بسیاری خدمات در قالب ۳۰۷۰ بصورت الکترونیکی، بخشی از بار مراجعات کارگزاری ها نیز کاهش پیدا می کند.

کنترل و مدیریت مراجعات حضوری با اجرای ۳۰۷۰

سرپرست اداره‌کل تأمین‌اجتماعی لرستان در گفتگو با خبرنگار آتیه آنلاین تصریح کرد: از زمان تاسیس، کارگزاری های سازمان تأمین‌اجتماعی برخی از کارهای حجمی سازمان در شعبات در سرفصل های خدماتی خاص را عهده دار شده اند که تمدید دفترچه های درمانی، پرداخت های بیمه های خاص و غیره را می توان از آن جمله نام برد که با اجرای طرح هایی مانند ۳۰۷۰ کنترل و مدیریت مراجعه به شعبات و کارگزاری ها را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: برخی از خدمات ارائه شده توسط کارگزاری ها اموراتی را شامل می شد که رجوع بسیاری از بیمه شدگان را به شعبات سازمان موجب می شد و شاید برای کاهش بار حجم مراجعات به شعب تأمین‌اجتماعی و در راستای ارائه آسان تر و در دسترس خدمات بود که تصمیم به واگذاری ارائه خدمات مذکور به کارگزاری ها گرفته شد.

گودرزی ادامه داد: با توجه اینکه کارگزاری ها در سطح کشور امکاناتی در حد و اندازه شعبات تأمین‌اجتماعی مانند ساختمان ها و فضای فیزیکی بزرگ را دارا نیستند، گاهی در ارائه خدمات با حجم مراجعه کنندگان روبرو می شوند که ممکن است نارضایتی هایی را نیز بدنبال داشته باشد و سازمان تأمین‌اجتماعی با برنامه ریزی و تدوین دستورالعمل های یکسان تلاش در رفع مشکلات و موانع موجود داشته است.

وی اظهار داشت: پیش بینی این است که به ارائه و اجرای طرح ۳۰۷۰ بصورت کامل و رفع ایرادات احتمالی طرح، کاهش بار مراجعات به سازمان، شعبات و کارگزاری ها را شاهد باشیم و بیمه شدگان بسیاری از خدمات را از طریق الکترونیک و در قالب طرح ۳۰۷۰ از تامین اجتماعی دریافت کنند.

حذف دفترچه های درمانی از ابتدای اسفند

گودرزی با بیان اینکه دفترچه های درمانی سازمان تامین اجتماعی بصورت کامل از ابتدای اسفندماه حذف خواهد شد، ادامه داد: حذف دفترچه های تأمین‌اجتماعی که در مراکز ملکی پیش از این در سطح کشورکلید خورده و اجرایی شده است و مراجعان بیمه شده تأمین‌اجتماعی در مراکز درمانی این سازمان نیاز  به همراه داشتن دفترچه درمانی نداشته اند و با تدوین برنامه های سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص حذف کامل دفترچه سازمان، از ابتدای اسفندماه حذف کامل دفترچه های درمانی این سازمان در تمامی مراکز درمانی کشور اعم از ملکی، دولتی، خصوصی و مطب ها اجرایی خواهد شد.

 وی با ذکر این نکته که با اجرای کامل این طرح تمامی بیمه شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی در مراجعه به مراکز درمانی نیازی به همراه داشتن دفترچه درمانی نخواهند داشت و صرفاً با همراه داشتن کارت ملی، کدملی یا صفحه اول دفترچه پذیرش خواهند شد، افزود: با توجه به اجرای این طرح در مراکز ملکی که قبلاً انجام شده است، پیش بینی های لازم در این خصوص بعمل آمده و با کمترین ضریب خطای احتمالی مواجه خواهیم بود.   

وی بیان کرد: بیمه شدگان پیش از مراجعه به مراکز درمانی می توانند برای استعلام استحقاق درمان، با شماره گیری #۱۴۲۰* این کار را براحتی انجام داده و از دارابودن استحقاق درمان خود اطلاع یابند و اینکار حتی بدون نیاز به اینترنت و گوشی هوشمند امکان پذیر خواهد بود.

گودرزی در پایان با بیان اینکه اگر مرکز مورد مراجعه بیمه شده تأمین‌اجتماعی به سیستم نسخه الکترونیک دسترسی داشته باشند که با این سیستم عمل نسخه نویسی انجام و به داروخانه ارجاع می شود و در غیر این صورت با سربرگ مرکز درمانی با درج کدملی بیمار در سربرگ نسخه نویسی انجام خواهد شد و در هر دو صورت داروخانه ها همکاری لازم را خواهند داشت، گفت: تیم های تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی در ستاد، ادارات کل و شعبات پشتیبانی طرح حذف دفترچه درمانی را در طول اجرای آن برعهده خواهند داشت.  

کد خبر: 8600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =