اراده تامین‌اجتماعی در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جدی است

نایب رییس مجمع نمایندگان کارگران استان آذربایجان شرقی در ارتباط با اجرای فاز دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: بدرستی می توان دریافت که تامین اجتماعی خواست و اراده لازم برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را دارد.

یدالله امامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهارکرد: بدون تردید حرکت سازمان تامین اجتماعی در اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان گام مهمی در راستای حمایت از مستمری بگیران است.

این فعال حوزه کارگری با این حال تصریح کرد: اگر در زمینه اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، این سازمان  بودجه کافی در اختیار نداشته باشد، طبیعتاً با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به گفته مسئولان سازمان تامین اجتماعی، باید افزایش ۱۳۰ درصدی دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران را در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال ۱۳۹۸ داشته باشیم، گفت: با نگاه به اینکه منابع مبلغ تصویب شده ۸۹ هزار میلیارد تومانی از طرف مجلس شورای اسلامی در قالب رد دیون دولت به سازمان  در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفته است، احتمالاً تامین اجتماعی از منابع موجود و حتی استقراض بانکی در راستای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه نهاد دولت در حوزه مطالبات انباشته تامین اجتماعی در دهه های گذشته، بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است در همین راستا مجلس در قالب رد دیون در مردادماه سال گذشته در حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ را تصویب کرده و در بودجه سالجاری نیز مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان به این سازمان اختصاص داده است که قرار است بخشی از این مبلغ در همین راستا مورد استفاده قرار گیرد که البته هنوز پرداختی به سازمان صورت نگرفته است.

امامی اظهار داشت: اگر به طور کامل شاهد بازگشت مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از نهاد دولت باشیم، طبیعتاً اجرای طرح هایی مانند متناسب سازی حقوق بازنشستگان بصورت کاملتر و جامع و مستمر اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در صورت داشتن منابع لازم می تواند حقوق و مستمری بازنشستگان و دیگر خدمات به بیمه شدگان را به بهترین وجه پرداخت کند.

کد خبر: 13672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =