فوت سالیانه بیش از ۳۴ میلیون نفر در اثر حوادث شغلی در دنیا

معاون طب کار، پیشگیری و کمیسیون‌های پزشکی اداره‌کل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه اساس طب کار این است که عوامل زیان‌آور را شناسایی کند، تصریح کرد: براساس اعلام (WHO) مرگ‌ومیر ناشی از بیماری و حوادث شغلی در جهان سالیانه بیش از ۳۴ میلیون مورد است که این‌ آمار تکان دهنده است.

دکتر مازیار ایکانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، افزود: همچنین براساس اعلام (ILO) سالیانه بیش از ۱۶۰ میلیون بیماری یا حوادث ناشی از کار در دنیا رخ می‌دهد و این سازمان‌ها برای کاهش حوادث ناشی از کار و ایمن‌سازی حوزه‌های کاری فعالیت دارند که در کشور ما نیز پیگیری می‌شود.

وی در تشریح روند دقیق طب کار در پیشگیری از بیماری‌ها اظهار کرد: در بحث ایمنی کار یک بخش مربوط به حوادث ناشی از کار است که با مسائلی مانند ابنیه، زیرساخت‌های فضای کار، دستگاه‌های کار، لباس‌های ایمنی کارگر و... سروکار دارد و با اصلاح‌سازی این عوامل از حوادث کار جلوگیری می‌شود.

معاون طب کار تامین‌اجتماعی گفت: همچنین عوامل دیگری مانند بیماری‌های ناشی از کار نیز وجود دارد؛ زیرا برخی از کارگران در طول فعالیت حرفه‌ای خویش روزانه بیش از ۸ ساعت در محیطی قرار می‌گیرند که ممکن است عوامل زیان‌آور محیط کار وجود داشته باشد؛ از آزبست گرفته تا سیلیس، پرتوهای یونیزاسیون و حتی گردوخاک که این عوامل در درازمدت می‌تواند آثار سویی را بر سلامت کارگران باقی بگذارد. طب کار با انجام معاینات منظم از کارگران، نه‌تنها سلامت آن‌ها را پایش می‌کند، بلکه عوامل زیان‌آور محیط کار را نیز شناسایی و جلوگیری می‌کند.

 برون‌سپاری معاینات طب‌کار

ایکانی با اشاره انجام معاینات طب کار که در سال‌های نه‌چندان دور در مراکز طب کار تأمین‌اجتماعی انجام می‌شد، افزود: به دلیل تغییراتی که در سال‌های اخیر در این حوزه رخ داد، طب کار از مجموعه تأمین‌اجتماعی خارج و برون‌سپاری شده و این اقدام برعهده پزشکان دارای قرارداد و تفاهمنامه با سازمان گذاشته شده است.

کد خبر: 32474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =