مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد

همزمان با ایام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی در مراسم آیین افتتاحیه مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین مسابقاتی انس گرفتن با کلام الله است گفت : مرحله مقدماتی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹، در چهار رشته حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار می گردد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی یاد آور شد زمان برگزاری مسابقات رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ قرآن کریم روز سه‌شنبه  ۲۵ آبان ماه و مسابقه مفاهیـم، در روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، رأس ساعت(۱۴) به‌صورت سراسری و همزمان در کل کشور مطابق دستورالعمل ابلاغی از سوی مدیر عامل محترم، برگزار شد.

وی با بیان اینکه  قرآن کریم مظهر سعادت و تقویت نگرش، رفتار و عملکرد انسانها است. اظهار داشت : یکی از راههای شکوفایی و توانمند سازی کارکنان در نهادینه سازی فرهنگ دینی و اخلاقی، ترویج معارف و اندیشه های قرآنی است و این سازمان توان و پتانسیل و  ظرفیتهای لازم را برای  برگزاری مسابقات قرآنی در سطح گسترده و سراسری داراست.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد روحیه قرآنی و توجه به مفاهیم متعالی آن در کنار دیگر مضامین معنوی عترت و نماز باعث توسعه اخلاق حرفه ای و کاری درهراداره ای می شود اضافه کرد هر ساله شاهد حضور گسترده و پر شور همکاران که در کنار هم به رقابتی سالم می پردازند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی به حضور داوران برتر کشوری که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برای ارزیابی عملکرد قاریان و حافظان قرآن کریم در سازمان تامین اجتماعی تعیین شده اند اشاره کرد و گفت: پرداختن به فعالیتهای قرآنی و مانوس شدن با فرهنگ متعالی قرآن با توجه به ماهیت خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی و جمعیت گسترده تحت پوشش اقدامی بسیار اثر گذار و مطلوب می باشد.

دکتر علی جهانی به صدور مجوز برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان تامین اجتماعی برای نخستین بار، که از سوی دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی یک دوره اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود دراجرای طرح ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در بین  کارکنان، دوره های آموزشی قرآن کریم در سراسر کشور در سالجاری، در تمامی مقاطع حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم به نحو مطلوبی برگزار گردد  .

لازم به یاد آوری است که مرحله نهایی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن‌کریم کارکنان سازمان تامین اجتماعی، در رشته‌های حفظ ۱۷ جزء ۱۰ جزء و ۳ جزء و همچنین قرائت، ترتیل و مفاهیم، با حضور نفرات برگزیده استان‌ها به میزبانی استان خراسان رضوی، شهر مشهد مقدس در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در دی ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

کد خبر: 35442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =