بیمارستان شریعتی، رتبه برتر عمل‌های جراحی

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان با اعلام اینکه بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان قبل از همه‌گیری کرونا، بالاترین میزان جراحی را در بین بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی کشور داشته است، تصریح کرد: در سال ۹۹ با وجود افت عملکرد جراحی، این بیمارستان رتبه نخست انجام عمل‌های جراحی را در تامین‌اجتماعی از آن خود کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر علی اعتصام‌پور افزود: در سال ۱۳۹۹ از مجموع ۳۴۶ هزار و ۴۰۴ مورد عمل جراحی بستری انجام شده در ۷۴ بیمارستان تأمین‌اجتماعی کشور، بیمارستان دکتر شریعتی با ۱۳ هزار و ۵۶۶ مورد عمل و بیمارستان دکتر غرضی با ۱۲ هزار و ۸۰۸ مورد عمل در رتبه‌های اول و دوم بین بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند. در سال ۹۸ نیز تعداد ۲۲ هزار و ۸۳ مورد عمل جراحی در این مرکز درمانی انجام شده است.

وی با اشاره به عادی شدن روند ارائه خدمات درمانی در مراکز ملکی، اظهار کرد: پیش از همه‌گیری کرونا، انجام عمل‌های جراحی در این مرکز درمانی حتی از بیمارستان فیاض‌بخش نیز بیشتر بود. اکنون با آرام شدن شدت بیماری که ناشی از ایجاد سرعت در واکسیناسیون عمومی ‌است که جا دارد از مسئولان وزارت بهداشت تشکر کنیم، در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران به سرعت تغییر رویکرد داده و به سمت رسالت قبلی خود پیش می‌رویم تا بیماران نیازمند به جراحی را مانند روال قبل پذیرش کنیم.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی استان اصفهان، گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی حداکثر دو بخش به بیماران کرونا اختصاص یافته و باقی تخت‌ها برای انجام عمل‌های جراحی استفاده می‌شود تا خدمات درمانی رایگان برای بیمه‌شدگان به ویژه در شرایط سخت اقتصادی فراهم شود.

تمدد روحیه کادر درمان

اعتصام‌پور یکی از ثمرات واکسیناسیون را در کنار کاهش بیماری و مرگ‌ومیر، ایجاد فرصت برای تمدد اعصاب و روحیه کادر درمان عنوان کرد و افزود: در اوج همه‌گیری، کادر درمان در سطوح مختلف ناگزیر به خدمت‌رسانی در شیفت‌های اضافه آن هم در شرایط سخت و دشوار بودند؛ از طرفی هجوم بیماران و از طرف دیگر مرگ‌ومیر برخی بیماران به‌ویژه جوانان، آن‌ها را در معرض فشارهای جسمانی و روانی قرار داده بود. به همین دلیل با همکاری روانپزشکان و روانشناسان برای کادر درمان، جلسات گفت‌وگو و روان‌درمانی قرار دادیم تا کمی ‌از بار این فشارها کاسته شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با فروکش کردن شدت بیماری، این مشکلات نیز کمتر شده است؛ اما نباید فراموش کنیم که کادر درمان از آغاز شیوع کرونا تاکنون به کمک بیماران شتافتند و بی اینکه بتوانند از مرخصی استفاده کنند یا امکان دورکاری داشته باشند در صحنه نبرد با کرونا ایثارگرانه خدمت کردند و انتظار می‌رود تا سازمان نگاهی ویژه به زحمات آنان داشته باشد و به گونه‌ای از آنها تجلیل شود.

کد خبر: 38047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =