ضرورت تحول فرهنگی و اجتماعی جامعه کار و تولید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت کنترل آسیب های اجتماعی در جامعه کار و تولید گفت: تحول فرهنگی و اجتماعی در ارتباط با نیروی کار فعال در حوزه کسب و کار و تولید نیاز ضروری است.

محمد چکشیان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین عنوان کرد: گسترش فعالیت های ورزشی نیروی کار در قالب کارگران سطح کشور و  توسعه و تجهیز مجموعه های ورزشی ویژه کارگران واقع در کارخانجات و کارگاه های سطح کشور، بخش قابل توجه و مهمی از سیاست های مرتبط با خدمات فرهنگی و اجتماعی و در مقابله با موضوع آسیب های اجتماعی موجود در جامعه تولید و اشتغال کشور است.

چکشیان همچنین بیان کرد: در خصوص بسترهای موردنیاز در موضوع ورزش کارگری در سطح کشور نیازمند یک تحول در حوزه های مختلف نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات و سیاست های کلان توسعه محور هستیم که این موضوع در واقع ارتباط بسیار مستقیم و اثرگذاری در ارتباط با کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی مرتبط با فعالان کار و تولید تاکنون فعالیت هایی صورت گرفته است که در راستای برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و در قالب اهداف توسعه ای به این برنامه ها ادامه خواهیم داد که البته در همه این حوزه ها نیازمند تحول هستیم و بدون ایجاد شرایط تحولی امکان رفع نیاز جامعه گسترده کار و تولید در واقع امکان پذیر نیست.

چکشیان همچنین با بیان اینکه بر اساس عقیده صاحب نظران، بین سلامت روحی و جسمی کارگران و بهره وری و رشد تولید، رابطه مستقیم وجود دارد، اضافه کرد: ورزش عامل رشد، سلامت و ارتقاء سرمایه انسانی جامعه کارگری است و وزارت مردم، نگاه ویژه‌ای به ورزش و سلامت جامعه کار و تولید خواهد داشت و مهم ترین نیاز ورزش کارگری کشور، تحول است.

وی ادامه داد: تمرکز ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار در حوزه آسیب های اجتماعی مرتبط با فعالان کار و تولید کشور بر این است که این آسیب ها شناسایی و پیمایش شده و همچنین از طریق تدوین و ارائه آموزش هایی به شاغلان و فعالان کار و تولید، مداخلاتی در این خصوص صورت می گیرد و البته مشاوره هایی نیز در ارتباط با آسیب های اجتماعی به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر لزوم بازخوانی ماموریت و اهداف کلان ورزش کارگری گفت: فلسفه تشکیل فدراسیون ورزش کارگری، نیازمند بازنگری است و نگاه حاکم بر ورزش کارگری، باید تغییر کند و به سمت گسترش ورزش همگانی حرکت کنیم.

کد خبر: 44323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =