تهیه بسته ساخت‌وساز مسکن توسط تعاونی‌ها

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از برنامه دولت در راستای ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها در سطح کشور انجام خواهد شد، گفت: بسته ساخت و ساز توسط تعاونی‌ها با همکاری وزارت راه و شهرسازی طراحی شده است.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: تفاهم‌نامه ساخت ۴۰۰ هزار مسکن از طریق تعاونی‌ها تدوین و به امضا رسیده است که در این بین تعداد ۲۰۰ هزار مسکنی که توسط تعاونی‌ها در سراسر کشور ساخته خواهد شد به کارگران اختصاص داده می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ساخت این تعداد از مسکن توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جامعه کارگران هدف در نظر گرفته شده تا بخشی از مشکلات مرتبط به نیروی کار در قالب این منازل برطرف شود.

معاون تعاون وزارت کار همچنین با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار مسکن از تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکن نیز توسط اتاق تعاون ایران ساخته خواهد شد، اضافه کرد: البته تلاش ما در معاونت تعاون این است که در بستر تعاونی ها اقدامات مرتبط با ساخت مسکن شکل گیرد.

مسکنی در ادامه بیان داشت: در کشور در حوزه تخصصی ساخت مسکن دارای بیش از ۱۰ هزار تعاونی هستیم که از این تعداد ۵۲۰ تعاونی املاک لازم برای ساخت مسکن را تحویل نداده اند و به عبارتی تعداد بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تعاونی موفق به تهیه و تحویل ملک جهت ساخت مسکن شده اند.

وی تصریح کرد: با همکاری و تعامل با وزارت راه و شهرسازی در صدد این هستیم که راهکارهای بهره مندی حداکثری از ظرفیت تعاونی ها در ساخت مسکن را تدوین و عملیاتی کنیم.

وی گفت: در همین راستا و با استفاده از توانمندی تعاونی های سطح کشور و با تمرکز بر ساخت مسکن کارگری و با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی، بسته ساخت و ساز مسکن توسط تعاونی ها طراحی شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با امکان ساخت گسترده مسکن توسط تعاونی ها در سطح کشور گفت: در چهار سال آینده در قالب اقدامات دولت سیزدهم، با ترویج، توسعه فرهنگ و برندسازی، بخش تعاون کشور، جان تازه ای خواهد گرفت.

 وی با اشاره به اینکه هویت تعاون، طی سال‌های طولانی آسیب دیده و باید دوباره احیا شود، بیان داشت: بخش تعاون کشور، با همگرایی، تشکیل اتحادیه ها و شبکه سازی تعاونی ها رشد و گسترش پیدا می‌کند.

کد خبر: 45120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =