رصد آنلاین تعاونی‌ها بزودی اجرایی می‌شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح رصد آنلاین تعاونی‌ها گفت: رصد آنلاین تعاونی‌ها در کشور ایده‌ای است در قالب (EOC) مطرح شده و در این چارچوب با برنامه‌ریزی کارهای عملیاتی آن در حال انجام است.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: طراحی سرویس موردنظر در خصوص رصد آنلاین تعاونی‌های کشور در قالب سامانه جامع تعاون صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با طراحی، تدوین و سیاست های اجرایی و عملیاتی موضوع رصد آنلاین تعاونی ها، امیدواریم که بزودی شاهد اجرایی شدن کامل این موضوع مرتبط با تعاونی ها در سطح کشور باشیم.

 معاون وزیر کار همچنین با اشاره به اقدامات معاونت امور تعاون این وزارتخانه برای تسریع فرآیندها، هم افزایی، هماهنگی میان‌بخشی و جلوگیری از هدر رفت وقت سیستم، گفت: اتاق وضعیت (EOC) در معاونت تعاون برای رصد لحظه ای و آنلاین تعاونی ها شکل گرفته است.

وی اضافه کرد:  در قالب این طرح، عملکرد تعاونی ها و ادارات کل استانی پایش و نظارت می شوند و در صورت ترک فعل از سوی هر طرف، اقدام فوری و جدی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بررسی حدود ۳۰ تعاونی مشکل‌دار می‌گوید: در کشور ۱۰ هزار تعاونی مرتبط با حوزه فعالیت مسکن فعال وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ مورد با مشکل مواجه هستند.

مشکلات تعاونی‌های مسکن چیست؟

بر اساس آمار موجود در ارتباط با تعاونی‌ها، بخش اعظمی از تعاونی‌های مشکل‌دار متعلق به تعاونی‌های مسکن است که به دلایل مختلف، مشکلاتی برای اعضا ایجاد کرده یا وارد بازارهای دیگر شده‌اند.

گفتنی است که عمده مشکلات این تعاونی‌ها نیز خرید زمین غیرمسکونی توسط برخی تعاونی‌ها، عدم تحویل به موقع واحدهای مسکونی و ناآگاهی اعضای تعاونی از برگزاری مجامع یا مسایل حقوقی تعاونی بوده است.

یکی از اقدامات معاونت تعاون وزارت کار در سال گذشته، راه اندازی سامانه جامع هوشمند بخش تعاون بود که با اتصال به سامانه ثبت شرکتها، امکان شناسایی تعاونی‌های غیرمجاز در بخش مسکن را فراهم می کند.

بر اساس اطلاعات موجود، راه اندازی این سامانه در راستای اصل شفافیت بود که امضاهای طلایی را از بین برده و باعث شد نظارتها در این بخش رشد چندین برابری داشته باشد.

برگزاری مجامع تعاونی‌ها به شکل آنلاین و الکترونیکی از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون، دستاوردهای مناسبی در بحث شفاف‌سازی و نظارت بر فعالیت و عملکرد تعاونی‌ها و مدیران و اعضای هیات مدیره آنها ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: 45256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =