درخواست مطالبات مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد غیرحضوری شد

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی از عدم نیاز به مراجعه و ارائه درخواست مطالبات ماهیانه از سوی داروخانه‌ها و مؤسسات پاراکلینیک طرف قراردادی که صرفا نسبت به ارائه دارو و خدمات بر اساس نسخ الکترونیک تجویز شده توسط پزشک اقدام می‌نمایند، خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری اظهار داشت: با توجه به گسترش نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در سطح کشور، از ابتدای بهمن سال ۱۴۰۰، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک طرف قراردادی که نسخه‌پیچی الکترونیک را صرفا با پذیرش نسخ الکترونیک تجویز شده از سوی پزشک معالج انجام می‌دهند، نیازی به مراجعه به مدیریت‌های درمان استان و ارائه درخواست مطالبات ماهیانه ندارند.

وی افزود: هر چند که از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۰، بسیاری از داروخانه‌ها و مؤسسات پاراکلینیک نسخه پیچی را صرفا از طریق مکانیزه انجام داده و حتی نسخ کاغذی را پس از ثبت در سیستم و اخذ تایید ارائه کرده‌اند؛ عدم نیاز به ارائه درخواست مطالبات ماهیانه مخصوص مراکزی است که نسخه پیچی را صرفا بر اساس نسخه نویسی الکترونیک انجام می‌دهند.

غفاری گفت: این اقدام در جهت رفاه حال مؤسسان و مسئولان فنی این مراکز و کاهش مراجعات آنها به مدیریت‌های درمان استان انجام شده است.

کد خبر: 47164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =