دستگاه‌های اجرایی به صورت جدی تعاون را باور داشته باشند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصل بر فعالیت تعاونی است و در درجات دیگر به دنبال فعالیت دولتی و خصوصی خواهیم بود. انتظار از همه دستگاه های اجرایی این است که به تعاون به صورت جدی باور داشته باشند.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (یکشنبه هشتم اسفند) در دیدار با کارآفرینان برتر حوزه اشتغال تعاون و اولین نشست بررسی میزان پیشرفت سند توسعه تعاون گفت: محور اصلی دولت مردمی خدمت به مردم و استفاده از خود آنها در قالب تعاونی ها برای ارائه خدمت است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نگاه ما به تعاونی نگاهی واقعی و اساسی است و نمود عینی آن در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه این وزارتخانه در حوزه های مختلف قابل مشاهده است.  

عبدالملکی اضافه کرد: توسعه سامانه جامع و هوشمند تعاون،  ایجاد خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی، ایجاد ۱۱ مرکز دانش بنیان مبتنی بر نوآوری در حوزه تعاون، ایجاد ۲۸ هزار فرصت شغلی در حوزه تعاون، حل مشکلات بیش از ۶۰۰ شرکت در حوزه تعاونی ها، پیگیری و حل مشکلات تعاونی های سهام عدالت و پرداخت ۷۵ درصد حقوق آنها در اسرع وقت و حل مشکلات بخش دیگر در این حوزه، تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه سهم کارفرمایان فعال در حوزه تعاون، ۴۵ درصد تسهیلات مازاد برای توسعه تعاون در مناطق کمتر توسعه یافته، ۷۲۰ هزار نفر - ساعت رویدادهای آموزشی و بسیاری از فعالیت های دیگر، از جمله اقدامات گسترده حوزه تعاون در ۶ ماهه گذشته است.  

وی افزود: در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم، سند توسعه تعاون به طور جدی توسط وزارت تعاون دنبال خواهد شد.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات اساسی حوزه تعاون نبود فرهنگ و باور تعاون در کشور است و باورمند کردن مسئولان نسبت به این حوزه نقطه اشاعه این مهم است.  

وی افزود: در وزارت تعاون معتقدیم که اصل بر فعالیت تعاونی است و در درجات دیگر به دنبال فعالیت دولتی و خصوصی خواهیم بود.  

عبدالملکی در ادامه عنوان کرد: انتظار از همه دستگاه های اجرایی این است که به تعاون به صورت جدی باور داشته باشند.  

وی تصریح کرد: تشکیل دبیرخانه اجرایی کردن توسعه تعاون در این جلسه تصویب شد و هر کدام از دستگاه های مرتبط، نمایندگان خود را برای حضور در این دبیرخانه و نشست ها معرفی کنند.

کد خبر: 47892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =