کارآفرینان حرفه‌ای، بازیگران زیست بوم ملی اشتغال کشور هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری رونمایی از طرح شناسنامه دار کردن ۴۰۰ هزار کارآفرین در نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت کار گفت: کارآفرینان حرفه‌ای بازیگران اصلی در جهت اجرایی شدن طرح زیست بوم ملی اشتغال کشور هستند.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از طرح شناسنامه دار کردن ۴۰۰ هزار کارآفرین در سومین روز از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت متبوع گفت: حوزه زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی برای اولین بار در تعامل با اجزا بیش از ۷۰ دستگاه مختلف از جمله تشکل های مردمی، دستگاه های حاکمیتی و وزارت خانه های  دولتی در حال شکل گیری است.

وزیر کار تاکید کرد: شما نماینده ۴۰۰ هزار نفر نماینده حرفه ای در کشور هستید و توانایی ایجاد یک فعالیت سودآور و پایدار را دارید.

وی بر حمایت از کارآفرینان تاکید و افزود: کارآفرین خیلی سختی متحمل می شود، مشکلات اقتصادی، تحریم، نظام معیوب بانکی، سیستم معیوب مالیات و ... کارآفرین را اگرچه ممکن است به مشقت بیندازید اما نمی تواند کارآفرین را بشکند.

وزیر کار بیان کرد: کارآفرین جنگنده است و خودش را حفظ می کند. در زیست بوم ملی اشتغال قرار است در گام اول چوب لای چرخ او نگذاریم و او را اذیت و گرفتار نکنیم.

وی یادآور شد: زمانی که برنامه اشتغال را در محضر رییس جمهور مطرح می کردیم تاکید کردیم که اگر کارآفرینان اذیت نشوند، خودشان توانایی مدیریت ایجاد اشتغال در کشور را دارا هستند.

عبدالملکی عنوان کرد: در دوره جدید بر تسهیل صدور مجوزهای ایجاد اشتغال و کارها تاکید داریم. در وزارت کار که متولی مشاغل خانگی است، پس از شناسایی و بررسی ۵۵۰ شغل خانگی که باید در سامانه ای اطلاعات خود را ثبت می کردند، پیگیر شدیم و دریافتیم که خیلی از آنها نیازی به دریافت مجوز ندارند. اعلان محور کردیم پس از ثبت تعهد توسط آنها، در لحظه مجوز صادر می شود. البته دستگاه های متولی پس از آن حق نظارت دارند.  

 ادامه دارد ...

کد خبر: 47967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =