هدفگذاری یک میلیون و ۴۰۰هزارنفری در طرح‌های بیمه‌ای جدید

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جریان برگزاری روز اول نمایشگاه دستاوردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در رویکرد جدید، توسعه پوشش بیمه همگانی است، گفت: هدفگذاری یک میلیون و ۴۰۰ هزارنفری در قالب طرح های بیمه ای خانواده ایرانی و دانشجویان برای سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده است.

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: در قالب راهبردهای جدید سازمان تأمین اجتماعی باید برنامه‌ها به سمتی برود که اقشار مختلف فاقد پوشش بیمه اجتماعی، را شناسایی و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم.
وی اضافه کرد: در گام اول دیده شد که یکی از اقشار مهمی که با رویکرد خانوده محوری نیز می توانیم به آن بپردازیم، زنان خانه دار است، در واقع زنانی که در خانه بوده و دارای شغلی نیستند را می‌توان با ضریبی که در بیمه اختیاری طرح شده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داد که در این راستا بیمه زنان خانه‌دار با این دیدگاه شکل داده شد.
موسوی همچنین تصریح کرد: با توجه به جمعیت بیش از سه میلیون نفری دانشجویان، فرصت جوانی و آمادگی برای ورود به بازار کار و فعالیت برای آنها مطرح شد و ظرفیت بیمه ای برای این قشر جمعیتی درنظر گرفته شد که بتوان از طریق بیمه تأمین اجتماعی در دوران دانشجویی، سوابق بیمه برای آنها از این مقطع آغاز شود و در این قالب طرح، بیمه دانشجویان ایرانی در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شد که امیدواریم جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دانشجویان با استفاده از این فرصت به جمع بیمه شدگان اضافه شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: رقم درنظر گرفته شده برای بیمه پردازی دانشجویان از ۳۱۸ هزار تومان آغاز و در سه سطح تا ۴۷۰ هزار تومان قابل دستیابی است و با حق بیمه پرداختی، دانشجویان می‌توانند از مزایای این بیمه استفاده داشته باشند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین ادامه داد: از زمانی که این طرح ها در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده، استقبال بیمه‌ای بیش از چندین برابر رشد داشته است که برای سال آینده هدفگذاری بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفری برای دو طرح بیمه‌ای زنان خانه دار در قالب بیمه خانواده ایرانی و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: 48008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =