اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل صیانت از حقوق کارگران است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه این وزارتخانه در خصوص الزامات اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی گفت: اگرچه لازمه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نیروی انسانی بالای  ۵۰ نفر است اما در برخی کارگاه‌ها و سازمان هادر جهت صیانت از حقوق کارکنان این طرح اجرایی شده است.

علی حسین رعیتی فرد مشاغل در نشست خبری که در نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد در پاسخ به پرسش آتیه‌آنلاین گفت: در کارگاه های ۵۰ نفر و بالاتر نیروی انسانی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل الزامی است و اگر کارگاهی امتناع کند تخلف محسوب می شود.

رعیتی فرد افزود: البته بسیاری از کارگاه های زیر ۵۰ نفر نیز طرح طبقه بندی مشاغل خاص خودشان را اجرا می کنند و در جهت ضیانت از حقوق کارکنان خود ملاک تمام پرداخت ها، ارتقاء شغلی، پاداش و... براساس این طرح انجام می شود.

وی عنوان کرد: اگر کارگاهی  قبلا  نیروی انسانی آن  بالای ۵۰ نفر بوده است و در حال حاضر به زیر ۵۰ نفر کاهش نیروی انسانی داشته است، در صورت هموارسازی بستر فعالیت افزون‌تر و افزایش ظرفیت خطوط تولید که به تبع لازمه تحقق این مهم، افزایش نیروی انسانی است، به محض ۵۰ نفر و بالاتر رفتن تعداد نیروها، باید طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شود.

کد خبر: 48039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =