ابلاغ سیاست‌های تامین اجتماعی مدیریت منابع را بهینه می‌کند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی سازمان تامین اجتماعی می‌تواند از تشتت تصمیم‌گیری‌ها، تعارض برنامه‌ها، هدر دادن منابع و ناهمگونی مدیریت در حوزه اجتماعی پیشگیری کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسن موسوی چلک افزود: سیاست های کلی تامین اجتماعی، ابعاد مختلف حوزه رفاه و تامین اجتماعی را پوشش می‌دهد و می‌تواند نقشه‌ی کلان راهی برای این حوزه باشد که بخش‌های مختلف بازنشستگی بیمه ای، رفع محرومیت و فقر و حتی حوزه جمعیت و فرزند آوری در آن دیده شده و ساختار و مدیریت مربوط به آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت های نیکوکاری و احسان مردمی را نیز دربرمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: داشتن سیاست‌های کلان اجتماعی می‌تواند توزیع بهینه برنامه ها را متناسب با شرایط افراد و جامعه و نیازهایشان فراهم کند. یکی از بندهای این سیاست‌ها به طور مشخص به حوزه محله‌های کم‌برخوردار شهری و روستایی و عشایر اشاره می کند و فکر می کنم این امر حامل این پیام است که در این حوزه چاره ای نداریم جز اینکه به سمت برنامه های محله محوری و اجتماع محوری برویم و برنامه های محله محوری و اجتماع محوری، الزامات خاص خود را دارند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به مأموریت رئیس جمهور به وزیر رفاه برای تنظیم تمام مقررات، لوایح و هرآنچه که برای اجرای سیاست‌های کلی مورد نیاز است، طی ۲ تا دو و نیم ماه گفت: مقداری باید با طمانینه بیشتر حرکت کنیم البته طمانینه به معنای تاخیر نیست بلکه به معنای تحلیل، تبیین و ترسیم درست وضعیت مطلوب است. چون هر کدام از این بندها و گاهی هر کدام از سطور و مفاهیم برای خود، ویژگی هایی دارد که نیازمند کار قوی و اثربخش در این حوزه است.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: در واقع این سیاست ها به نوعی تسهیل اجرای بند ۲۹ و ۲۱ قانون اساسی است. این سیاست ها، تسهیل در اجرای برخی انتظاراتی است که در جامعه وجود دارد. اینکه ما افراد را درست شناسایی نکردیم، نمی‌دانیم افراد فقیر ما چه کسانی هستند، در چه مکان هایی سکونت دارند، نظام حمایتی ما به گونه ای است که نوع حمایت متناسب با نیاز فقرا و نیازمندان نیست. مثلا اکنون یک خانواده یک نفره در کشور براساس مستمری سال قبل ماهانه ۳۵۰ هزار تومان می گیرد امسال ۲۰ درصد افزایش شامل آن شده است و ۴۲۰ هزار تومان می شود.

وی تصریح کرد: حال فردی که دارای معلولیت است یا زن سرپرست خانوار یا سالمند نیازمند با ماهانه ۴۲۰ هزار تومان معلوم است که نظام حمایتی کارآمدی نیست. اگر قرار است نظام رفاهی داشته باشیم که مردم دغدغه نداشته باشند، این پول ها با تورم تناسب ندارد و طبیعتا شرایط را سخت تر خواهند کرد، بنابراین باید ساز و کارها درست تعریف شود.

کد خبر: 49794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =