راهبردهای تامین‌اجتماعی در حوادث و بلایا

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، پدافند غیرعامل تامین‌اجتماعی را بازوی موثر سازمان به منظور بهره‌برداری بهینه از امکانات موجود، ارزیابی مسائل برای ارتقای خدمات و ارائه تدابیر پیشگیرانه به ویژه در موارد بحرانی عنوان کرد که این اقدامات نه تنها منجر به کاهش خسارات مادی می‌شود، بلکه از ابعاد معنوی نیز می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل برساند. به گفته او بسیاری از مسائل با راهبردهای مناسب قابل حل است.

سعید ضامنی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در سومین روز از هفته سلامت که با عنوان مدیریت حوادث و بلایا نامیده می‌شود، با اشاره به اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در سازمان افزود: یکی از این برنامه‌ها «ایجاد و تجهیز مخازن ذخیره آب اضطراری در مراکز درمانی» است که پس از استعلام از ۳۲ مدیریت درمان استان در سطح کشور و بررسی وضعیت ۵۵ بیمارستان متقاضی از مراکز ملکی سازمان انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این فرآیند، علاوه بر انطباق اقدامات این برنامه با چک‌لیست‌های استاندارد، عواملی مانند بررسی وضع موجود، نیازسنجی و برنامه‌های پیشنهادی بیمارستان‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس اداره مدیریت بحران تامین‌اجتماعی، گفت: در نتیجه برای ۲۳ بیمارستان در راستای مدیریت مصرف آب در شرایط بحران، برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است که اصلاح سیستم تحت‌ فشار از جمله آن است. همچنین سالم‌سازی آب طبق دستورالعمل‌های بهداشتی و بهسازی و افزایش ظرفیت مخازن ذخیره آب از دیگر مواردی است که برای اجرای بهینه مدیریت مصرف آب پیش‌بینی و تاکید شده است.

ضامنی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر برنامه‌هایی مانند مدیریت مصرف آب بیمارستان و اجرای لوله‌کشی دوم برای استفاده از آب غیرقابل شرب در محل‌های مجاز ارتقای سیستم تصفیه آب اضطراری از جمله این تمهیدات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای عواملی مانند ارتقای سیستم تصفیه آب اضطراری در راستای مدیریت مصرف آب، افزود: همچنین اجرای برنامه‌هایی مانند اصلاح سیستم پمپاژخانه، دستگاه تصفیه آب و اجرای چاه نیز پیشنهاد شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران تامین‌اجتماعی، تهیه دستگاه ازن ژنراتور برای گندزدایی آب شرب بیمارستان و رفع معایب و نواقص با پیامدهای همه‌گیری را از دیگر برنامه‌های لازم برای مدیریت مصرف آب در شرایط بحرانی عنوان کرد.

ضامنی با بیان اینکه این برنامه‌ها پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۰ اجرا شده است، اظهار کرد: امسال نیز با تعامل مناسب با سازمان، حداکثر هماهنگی لازم برای تنظیم سرفصل برنامه‌ای که متناسب با نیاز سازمانی باشد، انجام شده است که تصویب آن در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر: 50397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =