تامین‌اجتماعی در میدان مبارزه با کرونا

مدیردرمان استان گیلان، تامین‌اجتماعی را به عنوان بازوی کمک‌رسان در مدیریت کرونا عنوان کرد که از همان بدو شیوع این بیماری در کشور با اختصاص مراکز درمانی بستری و سرپایی برای پذیرش بیماران کووید۱۹ علاوه بر بیماران عادی، وارد میدان مبارزه با این بیماری شده است.

دکتر حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارد، افزود: از بین جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پوشش تامین‌اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی اظهار کرد: این مدیریت با دارا بودن یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در شهر رشت، دو پلی‌کلینیک تخصصی، شش درمانگاه تخصصی، چهار درمانگاه عمومی و یک پلی‌کلینیک دندانپزشکی، همواره در تلاش است تا پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان باشد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی گیلان گفت: در همه‌گیری کرونا این مدیریت از بدو شیوع بیماری یعنی اسفند ۹۸ نسبت به پذیرش بیماران سرپایی اقدام کرده و داروها و خدمات مورد نیاز آن‌ها را ارائه می‌کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین بیمارستان رسول اکرم(ص) از سوی ستاد بحران استان به عنوان مرکز پذیرش و بستری بیماران کرونا در کنار بیمارستان رازی رشت، انتخاب و معرفی شد و به این ترتیب، تامین‌اجتماعی به عنوان بازوی کمک‌رسان در مدیریت کرونا، وارد میدان مبارزه با این بیماری شد. به ویژه اینکه گیلان همراه با قم جزو اولین استان‌های درگیر کرونا بودند.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر، بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) تمام امکانات و تخت‌های بستری همراه با ۸ تخت ICU را در اختیار بیماران قرار داد. در این مدت بیش از ۴۲۰۰ بیمار کرونا بستری شدند که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها بهبودی کامل خود را به دست آوردند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی گیلان، با بیان اینکه الحمدالله اکنون آرامش در زمینه این بیماری حکم‌فرماست، اظهار کرد: پس از انجام واکسیناسیون فراگیر، تعداد بیماران کرونا به‌طور چشمگیر کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر تنها ۴ بیمار کرونا در بیمارستان تامین‌اجتماعی بستری هستند.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران کرونا، گفت: مدیریت درمان استان با تشکیل کمیته کنترل عفونت و کمیته دارو و تجهیزات و نیز با تمهیدات مناسب و پیش‌بینی‌های موثر، اقلام مورد نیاز بیماران را تامین کرد و با وجود مراجعه بسیار زیاد بیماران به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی، الحمدلله با کمترین مشکل به بیماران خدمت‌رسانی شد.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳ هزار بیمار بستری از خدمات درمانی تامین‌اجتماعی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۲۲ هزار بیمار توسط پزشکان در ۱۴ مرکز درمانی استان به صورت سرپایی ویزیت شدند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی گیلان، افزود: با توجه به اینکه گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور شناخته شده است و تعداد قابل توجهی از بیمه‌شدگان استان را سالمندان تشکیل می‌دهند، توسعه مراکز درمانی به ویژه در شهرهای فاقد مرکز ملکی مهمترین خواسته بیمه‌شدگان را تشکیل می‌دهد.

ابراهیمی اظهار کرد: در همین راستا، بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین‌اجتماعی لنگرود که به نام سردار شهید املاکی مزین شده است، توسط سازمان احداث شده و ان‌شاءالله امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: همچنین ساخت مراکز درمانی در شهرهای صومعه‌سرا، تنکابن، منجیل، رضوانشهر، خمام و ساخت درمانگاه‌های تخصصی در محوطه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت، تجهیز و بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستان و توسعه این مرکز از ۲۰۰ تخت به ۳۰۰ تخت در برنامه‌های توسعه‌ای مدیریت درمان استان قرار دارد.

کد خبر: 50672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =