اجلاس تبیین جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برگزار می شود

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایرگفت: به زودی اجلاس تبیین جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با دعوت از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و علمی کشور برگزار می شود.

بیت‌اله برقراری در گفت وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: تمام تلاش صندوق بر این است که ضمن گفت وگو با مجلس شورای اسلامی، دولت و سازمان‌های همسو ظرفیت‌های صندوق را تبیین کند و برنامه ریزی برای برگزاری اجلاس یک روزه نیز در همین راستا است.

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه هدف بعضا صندوق را نمی‌شناسد و یا شناخت‌شان محدود است جامعه هدف باید آگاه باشند که چنین ظرفیتی را نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب این صندوق تعریف کرده است اگر جامعه هدف (شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر، کشاورزان و روستاییان) این صندوق را بشناسند و به جذب‌ترغیب شوند قطعا اتقاقات خوبی رقم می خورد.   

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر با اشاره به برنامه‌ریزی صندوق برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید در سال جاری، افزود: در حال حاضر ضریب پوشش صندوق ۱۵ درصد است. به فرض ثابت ماندن جمعیت با این شیب، پس از ۸۵ سال می توان امیدوار بود که  تمام افراد بیمه شوند و باتوجه به اینکه عمر همه به  ۸۵ سال ممکن است قد ندهد حرکت جهادی را برای جذب یک میلیون نفر در سال جاری در دستور کار قرار دادیم.

برقراری با ابراز خرسندی اعلام کرد: ۱۴۶ هزار نفر پس از استقرار دولت سیزدهم و پایان اسفندماه سال گذشته به عنوان عضو جدید جذب صندوق شدند. تمام این سال ها نمی توانستند این رقم بالا را در مدت کوتاهی جذب کنند که خوشبختانه این آمار بالای جذب در مدت کوتاه در نوع خودش بی‌نظیر بود.

رییس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر در خصوص ابزارهای موثر در افزایش بیمه شدگان صندوق گفت:  حضور در برنامه‌های تلویزیونی یکی از اقدامات خوب تبلیغی است، همچنین گفت وگو با ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران، مدیران، کارگزاران و بخشداران می تواند در این مسیر  کمک کننده  باشند که خوشبختانه با انتخاب این رویکردهای تبلیغی تاکنون موفق به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و برخی نهادها و سازمان‌ها شده ایم و امیدواریم ضریب پوشش دهی را روز به روز افزایش دهیم.  

وی با تاکید بر دولتی بودن صندوق بیمه روستاییان گفت: اگر کارفرمابودن دولت را در این صندوق پررنگ تر تبلیغ کنیم جامعه هدف با اقناع و انگیزه بیشتری وارد این صندوق می شوند و در درازمدت با افزایش ضریب پوشش دهی، نه تنها از مهاجرت روستاییان به شهرها کاسته می‌شود بلکه بستر تحقق عدالت اجتماعی تا حدودی هموارتر می‌شود.

کد خبر: 50673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =