۴هزار و ۵۰۰ نفر به صندوق روستاییان جذب شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: طی سه ماه اول امسال تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر به صندوق بیمه روستاییان و عشایر جذب شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، سیروس محمودیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : طی سه ماه اول امسال تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر به صندوق بیمه روستاییان و عشایر جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۵ کارگزار فعال در استان وجود دارد عنوان کرد:تعداد ۱۴۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی،کشاورزان،روستاییان و عشایر استان است و طی سال گذشته ۲۰ هزار نفر عضو صندوق شدند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد ۵ هزار نفر از صندوق مستمری دریافت می‌کنند تصریح کرد: سهم امسال استان برای جذب عضو در صندوق، ۴۸ هزار نفر است و مشمولان این بیمه افرادی هستند که کسب و کار آنها ممکن است ناپایدار و درآمد ثابتی نداشته باشد با توجه به اینکه دو سوم حق بیمه را دولت به عنوان کارفرما به صورت سالانه پرداخت می‌کند رقم پرداخت حق بیمه سالانه در این صندوق بسیار مناسب است.

محمودیان خاطرنشان کرد امکان انتقال سوابق از این صندوق به سایر صندوق‌ها و بالعکس وجود دارد.

این مقام مسوول در خصوص ارائه خدمات یادآور شد: زنان و مردان با داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال در صورت عضویت در گروه‌های روستاییان، عشایر،کشاورزان رانندگان حمل بار و مسافربری ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر شاغلین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: ضریب پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر  و رتبه استان ۲۰ کشوری است و در استان شهرهای مهاباد، بوکان، چایپاره، خوی بیشترین ضریب پوشش بیمه‌ای و سیلوانا کمترین ضریب پوشش بیمه‌ای را دارند.

محمودیان تاکید کرد: این صندوق فرصت مناسبی است تا جوانان،کارگران فصلی، زنان خانه‌دار از این مزیت بیمه ای بهره مند شوند.

کد خبر: 51085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =