فراهم شدن تسهیلات برای فرزندآوری

مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان گفت: برای فرزند آوری باید تسهیلات بیشتری فراهم شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان، در مراسم جشن روز ملی جمعیت که با حضور کارکنان مجموعه اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان برگزار شد، فائزه موسوی مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان بیان کرد: جمعیت کشور دچار بحران غیرقابل بازگشتی در سال‌های گذشته شده است و طی سال‌های گذشته از کنار این مشکل به راحتی عبور شده است. به همین دلیل کشور ما با سرعت غیر قابل بازگشتی در حال پیر شدن است.

وی افزود: تغییر وضعیت موجود نیازمند ورود افرادی عملگرا است. با این وضعیت کشور ما در سال ۱۴۳۰ بخش قابل توجهی از جمعیت خود را از دست خواهد داد واگر نتوان طی چند سال آینده برای بحران جمعیتی کشور اقدامی اساسی انجام داد، اصلاح چاله‌ای که ایجاد خواهد شد، ۱۰۰ سال زمان خواهد برد.

وی در خصوص اهمیت بخش فرهنگی و اجتماعی و عدم تمایل خانواده‌ها برای فرزندآوری اظهار کرد: موضوع از آنجایی جالب می‌شود که تعداد فرزندان در بین خانواده‌های متوسط همواره بیشتر از خانواده هایی است که علاقه‌مند تامین رفاه برای فرزندان خود قبل از تولد هستند.

مدیر کل امور بانوان استانداری زنجان با اشاره به مسئولیت‌های دولت و بخش اجتماعی و فرهنگی این مسئله اظهار کرد: بخشی از راه حل‌های این موضوع مربوط به مسئولیت‌های دولت است. تسهیلاتی باید قرار داده شود که شرایط را برای فرزندآوری خانواده‌ها فراهم کند.

کد خبر: 51199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =