پذیرش بیش از ۱۸ هزار معتاد در خراسان شمالی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی ازپذیرش بیش از ۱۸هزار معتاد متجاهر خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان؛ احسان حسینی معصوم در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت:۱۸ هزار و ۱۹۵ نفر از معتادان این استان زیر پوشش حدود ۱۰۰مرکز نگهداری و درمان پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر پیشگیری فعالیت های پیشگیرانه و واحد دفتر درمان و کاهش آسیب معتادان است به ترتیب در سال گذشته ۱۸۵ میلیون تومان و چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفتند که از نظری اختصاص اعتبارات نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون ۲ مرکز بازتوانی معتادان کمپ ترک اعتیاد در بجنورد وجود دارد، ۱۵ مرکز اقامتی، یک مرکز کاهش آسیب دی ای سی، شلتر، یک مرکز ماده ۱۶، یک مرکز بازتوانی و۷۰ مرکز سرپایی وجود دارد.

این مقام مسئول یاداورشد: اعتبارات بحث پیشگیری در زمینه آموزش زنان و کودکانی که در مناطق و محلات کم برخوردار سکونت دارند و همچنین محیط کاری و سایر موارد و آگاه سازی جامعه هزینه خواهد شد.

حسینی معصوم با بیان اینکه پذیرش معتادان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است افزود: هم اینک بیشترین افزایش مربوط به مراکز اقامتی شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه مصرف بیشتر معتادان استان سنتی است گفت: خراسان شمالی در شیوع اعتیاد جزو ۱۰ استان اول است.

حسینی معصوم افزود:در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی ویژه آقایان در شهرستان­های بجنورد (۶ مرکز)، فاروج (ا مرکز)، اسفراین (۱ مرکز)، شیروان (۱ مرکز)، مانه و سملقان (۲ مرکز)، راز و جرگلان (ا مرکز) و تعداد ۳ مرکز اقامتی میان مدت ویژه بانوان در شهرستان­های بجنورد (۲ مرکز) و شیروان (۱ مرکز) فعال بوده است.

وی گفت:در سال ۱۴۰۰، فعالیت­های درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد در ۹۳ مرکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد استان به شرح جدول ذیل اجرایی و به بیماران، خدمات درمان، بازتوانی و کاهش آسیب ارائه شده است.
شایان ذکراست که در سال ۱۴۰۰، حدود ۴۶ درصد افزایش خدمت در فعالیت­های درمان و بازتوانی اعتیاد نسبت به سال ۱۳۹۹ وجود داشته است.    

کد خبر: 51410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =