جامعه هدف ۳۰ میلیون نفری صندوق بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه جامعه هدف ما در این صندوق، جمعیت کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور و همچنین جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، گفت: یک سوم جمعیت کشور که حدود ۳۰ میلیون نفر است، جامعه هدف ما در صندوق بیمه است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، بیت اله برقراری، عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی در روستای سنگ نیشت سوادکوه اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک مجموعه بزرگ است که در حوزه معیشت و اشتغال با ۸۰ درصد مردم کشور ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه باید با نگاه جهادی و انقلابی به مشکلات مردم رسیدگی کرد اظهار داشت: اگر مدیری تفکر خدمت به مردم داشته باشد، بر اساس فکر و اندیشه ی خدمت رسانی عمل می کند و هر چقدر با نگاه آموزه های دینی، مدیریت کنیم، مسائل و مشکلات بهتر مرتفع می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب، بر عدالت محوری تأکید دارند و باید در زمینه عدالت و فساد ستیزی اقدامی جدی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور برای بسیاری از مردم جامعه هدف شناخته شده نیست اظهار کرد: اصل ۲۱ قانون اساسی تأکید دارد که افراد جامعه هدف تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

پوشش بیمه‌ای با ۵۰ هزار تومان

برقراری با بیان اینکه این صندوق بیمه، ۱۷ سال است که در کشور فعالیت دارد، افزود : کارفرمای اصلی این صندوق بیمه، دولت است و سطوح درآمدی این بیمه در هشت سطح تعریف شده و هر بیمه شده با حداقل ۵۰ هزار تومان بیمه می شود و دو برابر آن را دولت پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شده پس از فوت و یا بازنشستگی، مستمری تعلق می گیرد و همچنین بیمه شده ای که در حین کار دچار صدمه شده است، بیمه از کار افتادگی می گیرد.

به گفته برقراری، اگر کشاورز، روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار نگیرند، در آینده با فقر سالمندی، مواجه خواهیم شد و هزینه ای فراوان بر فرد بیمه نشده بر اثر بیماری و سالمندی تحمیل می شود.

هدفگذاری در اجرای بیمه تکمیلی بیمه‌شدگان

برقراری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بیمه تکمیلی به افراد بازنشسته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اختصاص پیدا کند. بر اساس نرخ تورم در جلسه هیأت مدیره، پیشنهاد و دفاع شد که ۴۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود که در این راستا تلاش می کنم این اقدام انجام شود. همچنین سطوح درآمدی را برای اولین بار ۶۰ درصد افزایش دادیم که چنین اقدامی بی سابقه بوده است.

به گفته وی، در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارگزاران قرار دادیم و امسال نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرار می دهیم تا در اختیار افراد تحت پوشش قرار بگیرد. برقراری وضعیت ساماندهی افراد تحت پوشش در استان مازندران و شهرستان سوادکوه را مطلوب بیان کرد و در پایان این مراسم حکم مستمری بازماندگان به خانواده مرحوم اسماعیلی سنگ نشینی اعطا شد.

کد خبر: 51616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =