۹۵۰ خانوار روستایی بیمه اجتماعی شدند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۹۵۰ خانوار روستایی این استان در سه ماهه نخست سالجاری زیر پوشش این صندوق رفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، محمدرضا غلامزاده اظهار داشت: هفت هزار و ۸۰۰ نفر در این مدت بیمه های خود را تمدید کرده اند که پیش بینی می شود در فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی خراسان شمالی، تمدید های بیمه در ماه های اخیر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲۰ حکم مستمری در خراسان شمالی صادر شد، افزود: پرونده ۱۰۰ نفر در این خصوص نیز در حال بررسی است که به تعداد مستمری بگیران اضافه خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت؛ ۱۳ هزار نفر از نیازمندان استان تحت پوشش طرح بیمه فراگیر رایگان قرار گرفتند که بیشتر آن ها در مناطق روستایی و محروم سکونت دارند.

طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر پارسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

وی در ادامه بیان کرد: بیشتر مناطق خراسان شمالی دارای سطح محرومیت بالایی است که دولت سهم این استان را باید در طرح های حمایتی و بیمه ای افزایش دهد تا شاخص های محرومیت در این خطه کاهش یابد.

غلامزاده گفت: افرادی که در این طرح ثبت‌نام می کنند از حمایت های پنج ساله دولت بهره مند و در سال اول از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار می شوند و در سال های دوم تا چهارم تخفیف ها از ناحیه دولت کاهش می یابد که در نهایت بیمه شده در سال پنجم باید سهم خود را کامل پرداخت کند.

۶۹ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی جمعیت مشمول این صندوق که جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال را تشکیل می دهد را حدود ۱۸۸  هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد؛ ۶۹ هزار نفر بیمه شده اند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۲ درصد جمعیت مشمول در خراسان شمالی زیر پوشش بیمه قرار دارند و باید تلاش شود که این ضریب را به حدود ۵۰ درصد برسد.

غلامزاده بر مشارکت جامعه مشمول تاکید کرد و گفت: این حقی است که دولت برای آنان ایجاد کرده است و خانواده ها از این حق خود به درستی استفاده کنند تا در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شوند.

غلامزاده خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حادثه ناشی از کار، بدون احتساب سابقه بیمه و در صورت وقوع حادثه غیر ناشی از کار و با شروع بیماری پس از یک سال سابقه به شرط داشتن ۹۰ روز ارتباط بیمه ای، مشمول مستمری از کار افتادگی می شوند.

وی اجرایی شدن نقل و انتقال سوابق  بیمه ای را مهمترین کارکرد این بیمه دانست و یادآور شد: براساس دستورالعمل جدید؛ امکان  انتقال سوابق  صندوق های بیمه اجتماعی ( صندوق بیمه اجتماعی، تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری )مطابق قوانین و مقرات صورت می پذیرد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.

کد خبر: 51710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =