احداث بیمارستان تامین اجتماعی جدید

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان از احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی در شهرک شهید کشوری اصفهان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی حاجی‌کاظمی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه‌شده و مستمری بگیر زیر پوشش اداره‌کل تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری ما در سال‌های گذشته انجام ۳۰ خدمت پرتردد به صورت مجازی بود که تا حدود بسیار زیادی در تغییر فرهنگ مراجعه مجازی به جای حضوری موفق عمل شد. از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها، حذف دفترچه بیمه کاغذی بود. در حال حاضر نزدیک ۹۹ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

حاجی‌کاظمی درباره بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده توضیح داد: این دو طرح برای افزایش افراد تحت پوشش بیمه اتفاق افتاده است. دانشجویان و زنان خانه‌دار هم‌زمان می‌توانند از این طرح بهره‌ببرند و هم‌زمان تحت پوشش والد و یا همسر نیز باشند.

احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه "در حال حاضر به ازای هر ۳.۳ نفر بیمه، یک نفر مستمری بگیر وجود دارد" تاکید کرد: در حال حاضر تأمین منابع چالش بزرگی برای تأمین اجتماعی است و منابع بین‌نسلی بسیار محدودی وجود دارد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعی در اصفهان گفت: بیمارستان شریعتی شرایط خوبی ندارد و از همین روی بیمارستانی مشابه بیمارستان میلاد تهران در اصفهان ایجاد خواهد شد. سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۹۳ درگیر تأمین منابع و خرید زمین این بیمارستان بوده و در نهایت با تهاتر بدهی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان زمینی به وسعت ۳۲ هزار متر در شهرک کشوری تأمین شد. امیدواریم با تأمین منابعی که صورت گرفته، در سال جاری کلنگ این بیمارستان به زمین بخورد. نیاز است پس از ساخت این بیمارستان، بازسازی کاملی در بیمارستان شریعتی صورت گیرد.

حاجی‌کاظمی درباره طلب‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۴۰ هزار میلیارد دیون سازمان تأمین اجتماعی کشور از کارفرمایان است و ۴۵۰ هزار میلیارد دیون از دولت است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در پاسخ به پرسشی درباره وام بازگشتگان اظهار داشت: این تسهیلات با بانک رفاه هماهنگ می‌شود و مستمری بگیران که دریافتی ضعیف‌تری دارند طبق اولویت به بانک معرفی می‌شوند.

راه‌اندازی بخش قلب در بیمارستان شریعتی

در ادامه این نشست خبری محمد رجالی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: سه بیمارستان ملکی با مجموعاً ۷۵۰ تخت و ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی در اختیار تأمین اجتماعی استان اصفهان وجود دارد ضمن اینکه در اکثر شهرستان‌ها نیز درمانگاه‌های عمومی تأمین اجتماعی قرار دارد. ۷۳۹ هزار ویزیت سرپایی در دو ماهه ابتدایی سال جاری در مراکز تأمین اجتماعی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد عددی وجود داشته است.

وی با اشاره به نسخه‌های الکترونیکی تاکید کرد: در ابتدا مشکلات بسیاری برای نسخه‌ها وجود داشت، اما از اوایل سال ۱۴۰۰ روند صدور نسخه‌ها بیشتر و بهتر شد و در حال حاضر ۹۹ درصد نسخه‌ها در استان اصفهان به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد.

رجالی درباره پروژه‌های عمرانی تأمین اجتماعی گفت: پروژه درمانگاه دولت آباد با اعتبار ۷۰ میلیاردی انجام شده و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد. همچنین بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم این بخش تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

خدمات دندان‌پزشکی در ۲۰ درمانگاه صورت می‌گیرد

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان درباره بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعتی، توضیح داد: بیمارستان شریعتی قدمت ۵۸ ساله دارد و عمر طبیعی آن به اتمام رسیده است. برای احداث بیمارستان جایگزین زمین تأمین شده، اما استانداردهای بسیار قوی وجود دارد و در حال حاضر نقشه‌ها در حال آماده‌سازی است و سپس برای بررسی و تأیید به دانشگاه علوم پزشکی ارسال خواهد شد. در صورت تأیید نقشه‌ها، کلنگ‌زنی آغاز خواهد شد. بیمارستان جدید ۸۰ هزار متر ساخت دارد. بیمارستان شریعتی ۴۲۰ تخت خوابی است و بیمارستان جدید نیز همین تعداد تخت خواب خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره پوشش دارویی تأمین اجتماعی توضیح داد: هیچ نهادی در دنیا همه داروها را تعهد نمی‌کند و بیمه ۷۰ درصد داروهای تحت پوشش را پرداخت می‌کند. امیدوارم با تشکیل پرونده الکترونیک و نسخه‌های آنلاین این مشکل نیز حل شود و به سمت درمانی استاندارد حرکت کنیم.

رجالی درباره خدمات دندان‌پزشکی در اصفهان گفت: در ۲۰ درمانگاه تأمین اجتماعی خدمات درمان‌پزشکی صورت می‌گیرد و یک درمانگاه تخصصی دندان پزشکی نیز وجود دارد. مشکل در این حوزه نیروی انسانی است که به دلیل اختلاف تعرفه‌ها دندان‌پزشکان از طرح‌های استخدامی تأمین اجتماعی استقبال نکردند.

کد خبر: 51762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =