حدود ۹ هزار کشاورز عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کردستان گفت: ۱۵ هزار نفر از جمعیت روستایی بیجار مشمول عضویت در این صندوق هستند که از این تعداد هشت هزار و ۹۲۹ نفر عضو شده اند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، احمد توانا روز سه شنبه در جلسه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان که در فرمانداری بیجار برگزار شد گفت: از هشت هزار و ۹۲۹ عضو صندوق بیمه اجتماعی بیجار، یک هزار و ۱۰۴ نفر مستمری دریافت می کنند.

وی افزود: چهار کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان در شهرستان بیجار فعالیت دارند و در هشت سطح بیمه ایی از ۶ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال به صورت سالانه به متقاضیات خدمات ارائه می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان ۹۲ هزار و ۷۸۱ بیمه شده، سه هزار و ۴۸۸ مستمری بگیر و ۸۷۱ بازنشسته پیش از موعد دارد،  این صندوق ۳۳۵ نفر مستمری بگیر سالمند، یک هزار و ۹۲۲ مسمتری بگیر فوتی و ۳۵۰ مسمتری بگیر از کار افتاده را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه روستایی با پرداخت ۷۰ درصدی یارانه به متقاضیان بیمه اجتماعی کمترین حق بیمه را در کشور به خود اختصاص داده است توضیح داد: کشاورزان، عشایر، زنان خانه دار، رانندگان حمل بار و مسافران بین شهری، بافندگان قالی، زنبورداران، کارکنان مراکز و شرکتهای وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی می‌توانند با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه بصورت اقساطی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار بگیرند.

توانا اظهارداشت: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با حداقل پرداخت ۵۰ هزار تومان و حداکثر تا مبلغ ۱۳۳ هزار تومان عضو این صندوق شوند،  بازنشستگی، از کارافتادگی و گرفتن مستمری از مزیت‌های بیمه این صندوق است.

فرماندار بیجار هم در این جلسه گفت: سطح بندی بیمه اجتماعی روستایی باید متناسب با وضعیت کشاورزان باشد، سطح درآمدی فعالان بخش کشاورزی برابر نیست و قرار گرفتن در یک سطح و همترازی پرداخت حق بیمه و برخوداری از مزایای، نمی تواند در جذب این قشر مفید باشد.

احمد رضا قاسمی اظهار داشت: فعالان بخش کشاورزی از اقشار مولد و مفید جامعه هستند و این حق را دارند که زیر چتر حمایتی بیمه، بهترین سطح خدمات را دریافت کنند،  طبق گزارش های رسمی حدود یک سوم جمعیت هدف در روستاها از این بیمه و مزایای آن بی اطلاع هستند، شفاف سازی در عملکرد بیمه اجتماعی بهترین روش برای جذب عموم جامعه است.

وی افزود: شهرستان بیجار با بیشترین سطح زیر کشت گندم، قطب تولید گندم در کردستان و منطقه غرب کشور است و با توجه به اینکه بخشی هم در دامداری و دامپروری اشتغال دارند، بیش از  ۱۴ هزار فعال بخش کشاورزی می‌توانند به عنوان نمونه در جهت تحقق کامل بیمه عشایر و کشاورزی پیشقدم باشد.

فرماندار بیجار گفت: باید با آسیب شناسی و تبلیغ درست در فضای مجازی و حقیقی و بسیج ظرفیت های موجود در منطقه تلاش کنیم یک سوم جمعیت باقی مانده که نتوانسته اند در صندوق بیمه اجتماعی عضو شوند، از مزایای این بیمه اطلاع پیدا کنند و نسبت به بیمه کردن خود و خانواده اقدام کنند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از سه صندوق بیمه گر بزرگ کشور و زیر مجموعه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با مشارکت دولت و نیز افراد واجد شرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می کند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

کد خبر: 52343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =