مراکز ملکی تامین‌اجتماعی؛ تکیه‌گاه روزهای ناخوشی

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید مصطفی خمینی(ره) بهبهان، خدمات این مرکز درمانی را علاوه بر مردم بهبهان با استقبال بیمه‌شدگان شهرستان‌های مجاور از جمله گچساران، کهگیلویه و بویراحمد و بندر دیلم عنوان کرد و این بیمارستان را تکیه‌گاه بیماران در روزهای ناخوشی برای دسترسی به درمان رایگان دانست.

دکتر مصطفی ولی‌پور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه این مرکز درمانی در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت بیش از ۹۳ هزار متر مربع احداث شده است، افزود: این بیمارستان دارای ۹۶ تخت ثابت و فعال است که به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی خدمات بستری و سرپایی رایگان ارائه می‌کند. همچنین علاوه بر بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی سایر افراد تحت پوشش بیمه نیز از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات این بیمارستان در حوزه بستری، اظهار کرد: این خدمات شامل بخش‌ها داخلی با ۱۸ تخت، جراحی ۱۸ تخت، زنان ۲۰ تخت، اطفال، ۲۰ تخت، زایمان ۸ تخت، نوزادان ۱۲ تخت، CCU با ۸ تخت، اتاق عمل ۳ تخت، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی عمومی، جراحی زنان و چشم‌پزشکی است. همچنین اورژانس این مرکز با ۱۰ تخت بستری، به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.

رئیس بیمارستان مصطفی خمینی(ره)، درخصوص خدمات حوزه سرپایی، گفت: بیمارستان در بخش سرپایی نیز دارای درمانگاه عمومی است که از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۲۴ بیماران را پذیرش می‌کند. در درمانگاه تخصصی بیمارستان نیز خدمات زنان و زایمان، ارولوژی، ارتوپدی، داخلی، اطفال، قلب‌وعروق، چشم‌پزشکی، دندانپزشکی، جراحی عمومی، بیهوشی و تغذیه ارائه می‌شود. این درمانگاه نیز از ساعت ۷ و نیم صبح تا ساعت ۱۴ بیمه‌شدگان را پذیرش می‌کند.

ولی‌پور تصریح کرد: بخش‌های پاراکلینیک بیمارستان نیز از خدمات داروخانه؛ آزمایشگاه با انجام آزمایش‌های ساده و هورمونی؛ رادیولوژی شامل عکس‌های ساده، عکس‌های رنگی تخصصی، باریم سوالو (مری)، IVF، عکس دندان؛ ماموگرافی؛ سونوگرافی و فیزیوتراپی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بهبهان، مراجعه به این مرکز درمانی از شهرهای مجاور مانند گچساران، کهگیلویه و بویراحمد، بندر دیلم و ... متداول بوده و بسیاری از مردم این شهرستان‌ها، علاوه بر بیمه‌شدگان بهبهان از خدمات بیمارستان استقبال می‌کنند.

خدمت‌رسانی در کرونا

رئیس بیمارستان مصطفی خمینی(ره)، با بیان اینکه این مرکز درمانی از آغاز شیوع کرونا در کشور یعنی از اسفند ۹۸ تا پایان پیک پنجم کووید۱۹ پذیرای بیماران کرونایی بود، افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ در بخش سرپایی و هزار و ۶۵ بیمار در بخش بستری از خدمات بیمارستان استفاده کردند و ۹۷۵ بیمار با حال عمومی خوب مرخص شدند.

ولی‌پور اظهار کرد: همچنین در این مرکز برای ارائه خدمات مناسب به بیماران کرونا، بخش‌های درمانی، ادغام و دو بخش مجزا جهت بستری بیماران کووید۱۹ درنظر گرفته شد و یک کلینیک برای بیماران تنفسی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به خرید تجهیزاتی مانند بای‌پپ، دستگاه ونتیلاتور و ماسک‌های تنفسی مختلف برای تامین نیازهای درمانی بیماران کرونا، گفت: همچنین مجوز احداث ICU برای مراقبت‌های ویژه این بیماران دریافت شد.

رئیس بیمارستان مصطفی خمینی(ره)، خرید مخزن اکسیژن جهت بیمارستان، تجهیزا کلیه بخش‌ها به کنسول‌های مجهز و اکسیژن سانترال و خرید داروهای مورد نیاز کرونا از قبیل رمدسیویر، اکنمرا و رسیژن و خرید وسایل حفاظت فردی (PPE) جهت کادر درمان را از دیگر خدمات این مرکز برای بیماران کرونا برشمرد.

ولی‌پور کادر درمان این مرکز را به جز پزشکان شامل ۷۴ پرستار، ۱۵ بهیار، ۱۲ بهدار، ۱۸ تکنسین اتاق عمل، ۱۰ تکنسین بیهوشی و ۲۲ ماما برشمرد و ادامه داد: درحال حاضر برای رفع کمبود نیروی انسانی، نیازمند جذب ۲۸ پرستار، ۸ بهدار، ۲ تکنسین اتاق عمل و ۲ تکنسین بیهوشی هستیم.

تجهیزات مورد نیاز

وی وضعیت تجهیزات پزشکی این مرکز را مناسب عنوان کرد؛ اما به دلیل پیشرفت روزافزون تکنولوژی به ویژه در زمینه خدمات پزشکی، جایگزینی و خرید برخی اقلام را ضروری دانست و افزود: تهیه تعداد ۱۵ مانیتور «بدساید» در زمره این اقلام قرار دارد. همچنین تعداد ۸ دستگاه پمپ سرم برای بخش‌های زایمان، بستری زنان و داخلی مورد نیاز است.

رئیس بیمارستان مصطفی خمینی(ره)، تصریح کرد: یکی دیگر از اقلام مورد نیاز، ست‌های TUR و TUL برای انجام جراحی‌های ارولوژی است؛ ست‌های موجود قدیمی بوده و بیش از ۲۵ سال از عمر آن می‌گذرد و به دلیل کیفیت پایین لنز و قدیمی بودن نسخه تولید، غیرقابل استفاده است.

ولی‌پور گفت: همچنین برخی از دستگاه‌های تولید داخل به دلیل نامرغوب بودن کیفیت، فاقد کارایی لازم است و از این‌رو بهتر است نوع خارجی آن جایگزین شود که دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی از جمله این دستگاه‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی تجهیزاتی مانند فوتو انکوباتور برای بخش نوزادان، تجهیزات دمایی آزمایشگاه، تعویض دستگاه الکتروکاردیوگرافی و نبولایزر (دارورسانی به ریه) را از دیگر اقلام مورد نیاز برشمرد.

کد خبر: 52425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =