برنامه‌های ویژه برای مسکن کارگری

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نیمی از ثبت‌نام‌کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن از قشر کارگری بودند، گفت: به زودی با رونمایی از سامانه مسکن کارگری و صندوق مسکن کارگری برنامه‌ها و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای تامین مسکن این قشر داریم.

ابراهیم صادقی‌فر در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین گفت: آمار دقیقی از تعداد کارگرانی که مسکن ندارند، در دست نیست و در این راستا سامانه‌ای تحت عنوان سامانه مسکن کارگری طراحی و آماده شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: قرار است پس از پایان مراحل ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن این سامانه افتتاح شود تا این دو سامانه با هم اشتباه گرفته نشود. بر این اساس اعلام نیاز صورت گرفته و درخواست های جامعه کارگری برای خرید و تامین مسکن را دریافت می‌کنیم و نهایتا نسبت به ساخت و تامین این نیاز اساسی و اولیه آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این راستا همه کارگران متقاضی ثبت نام خواهند کرد و می‌دانیم چند نفر از این جامعه و قشر زحمتکش تقاضای مسکن دارند. در ادامه آن دسته از متقاضیانی که مسکن ندارند در فهرست باقی مانده و از طریق صندوق ملی مسکن برای آن‌ها مسکن تامین خواهیم کرد.

صادقی‌فر گفت: قریب به ۵۰ درصد ثبت نام‌ها کارگری است چرا که بر اساس آمار از ۸۰۰ هزار نفر متقاضی که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، ۳۵۸ هزار نفر کارگر و البته شامل کارگران بیمه شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران تحت پوشش بیمه نبوده اما متقاضی مسکن هستند، اعلام کرد: متقاضیانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند وارد سامانه مسکن کارگری نمی‌شوند چرا که قرار گرفتن آن‌ها در این پروسه به نفع‌شان است و سریعتر صاحب مسکن خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: از آنجا که تقاضای جامعه کارگری برای مسکن روز به روز و سال به سال بیشتر می‌شود، صندوق مسکن کارگری را بر اساس مصوبه اخیر از شورای عالی کار تشکیل خواهیم داد و همیشه برای مسکن این قشر آسیب‌پذیر و زحمت‌کش برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 5281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =